بازاریابی تلویزیونی


• حدود 25% شرکت‌ها اطلاعاتی در خصوص ROI تبلیغات خود ندارند.
انواع رسانه‌های جمعی Mass Medium، عبارت‌اند بازاریابی تلویزیونی :
• Newspaper روزنامه
• Magazines مجلات
• Radio & television broadcasts پخش سراسری رادیو بازاریابی تلویزیونی تلویزیونی
• Films فیلم
• Stage shows نمایش روی صحنه
• Websites وب‌سایت
• Billboards بیلبورد/ آگهی‌نما
• Posters پوستر
• Wall paintings نقاشی دیواری
• Town criers جارچی (داد زن)
• Human billboards افراد حامل تابلو / پرچم تبلیغاتی
• Flyers (در زبان عامه به آن تراکت میگویند)
• Rack cards کارت تبلیغاتی غالبا مقوایی
• The back of event tickets تبلیغات پشت بلیت ورود به مراسم
• Cars, taxicabs, buses, trains تبلیغات روی خودروهای عمومی شهری
• Subway platforms تبلیغات در مترو
• Bus stop benches تبلیغات در ایستگاه اتوبوس
• Street furniture تبلیغات بر روی مبلمان شهری
• Airplanes تبلیغات روی هواپیما
• In-flight seat-back trays تبلیغات بر سینی پشت صندلی هواپیما
• Overhead bins تبلیغات روی درب کابینت بالای سر مسافر در راهروی هواپیما
• Passenger screens مانیتورهای مستقر در محل عبور
• Skywriting نوشتن تبلیغ در اسمان بازاریابی تلویزیونی طریق دود یا پرچم متصل به هواپیما
• Shopping carts تبلیغات روی کارت خرید
• Stickers on fruit in supermarkets برچسب روی میوه‌ها در سوپرمارکت
• Supermarket receipts تبلیغ روی کاغذ رسید وجه در سوپرمارکت
• Coffee cups تبلیغ روی ظرف قهوه
• Mobile phone screensتبلیغ روی صفحه‌نمایش تلفن همراه (از طریق اپ)
- برای افزایش اثربخشی تبلیغات چه نکاتی باید رعایت شود :
1- تمرکز بر مخاطب خاص
2- افزایش آگاهی بازاریابی تلویزیونی محتوا در جهت اقدام فوری
3- تقریب صحیح بازاریابی تلویزیونی تعداد مشتریان بالقوه
- 5 دلیل بازاریابی تلویزیونی باید تبلیغات صورت پذیرد :
1- تبلیغات تنها چیزی است بازاریابی تلویزیونی در محیط رسانه قابل‌کنترل است.
2- می‌توانید بر مخاطب خاص بازاریابی تلویزیونی ایدئال خود متمرکزشده بازاریابی تلویزیونی آن را هدف‌گیری نمایید.
3- افزایش آگاهی بازاریابی تلویزیونی برند را به دنبال خواهد داشت.
4- تبلیغات، اعتبار پیام شما را افزایش می‌دهد.
5- تبلیغات اثر تقویتی بر سایر فعالیت سازمان دارد.
فرایند مشاوره تیم مشاوران مدیریت ایران در خصوص طراحی بازاریابی تلویزیونی برنامه ریزی کمپین تبلیغاتی بر اساس "5M" پنج بعد تبلیغات صورت میپذیرد . 5M در بر گیرنده موارد زیر است :
• Mission ماموریت : تعریف مأموریت یا هدف اصلی تبلیغ (چرایی انجام تبلیغ)
• Message پیام : پیامی بازاریابی تلویزیونی باید در تبلیغ وجود داشته باشد بازاریابی تلویزیونی به مخاطب آن ارائه گردد.
• Media رسانه : رسانه یا کانال انتقال بازاریابی تلویزیونی با توجه به هدف تبلیغ، نوع پیام بازاریابی تلویزیونی نحوه دسترسی مخاطب به کانال ارتباطی، باید مورد ارزیابی واقع گردد بازاریابی تلویزیونی انتخاب گردد.
• Money بودجه : بودجه تخصیص یافته به منظور طراحی، تدوین بازاریابی تلویزیونی ارائه تبلیغ در جهت استفاده بهینه بازاریابی تلویزیونی کانال بازاریابی تلویزیونی حفظ کیفیت محتوا.

کانون اندیشه پارسی

آنالایزر کرونوس - آژانس تبلیغاتی اندیشه پارسی

مشاوره تبلیغاتی ، آنالیز تبلیغاتی ، کمپین تبلیغاتی

کانون تبلیغاتی اندیشه پارسی مشاوره و آنالیز تبلیغاتی شامل گروهی از راهنمایی ها، محاسبات و بررسی های آماری می باشد که نتیجه ی آن موفقیت در تبلیغات تلویزیونی است. یک مشاوره می تواند رایگان یا شامل هزینه باشد، و در نهایت هدف از مشاوره داشتن پخش تبلیغ در تلویزیون یا تبلیغ تلویزیونی است. این نوع مشاوره توسط شرکت های مشاور تبلیغاتی صورت می گیرد.
لازم است برای برخورداری از مشاوره یک سری اطلاعات کلی در مورد نحوه ی قیمت گذاری  سازمان صدا و سیما داشته باشید.

مشاوره و آنالیز تبلیغات تلویزیونی

کرونوس کانون تبلیغاتی اندیشه ی پارسی برای اولین بار در ایران سامانه ی هوشمند کرونوس را پایه گذاری کرده است که هدف آن آشنایی و محاسبه اولیه جهت آشنایی می باشد.
برای آشنایی با مشاوره ی تبلیغاتی اولیه به این لینک مراجعه کنید:
برای استفاده و آشنایی با سامانه ی کرونوس بر روی لینک زیر کلیک کنید:
آنلایزر کرونوس: موتور هوشمند محاسبه و آنالیز تعرفه تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما
همچنین می توانید فیلم آموزشی نحوه استفاده از سامانه کرونوس را در اینجا ببینید:
آموزش آنلایزر کرونوس

کانون اندیشه پارسی