هزینه اگهی در صدا و سیما


بخش رادیویی:
رادیو به عنوان یكی از قدیمی‌ترین ابزارهای ارتباطی، در همه‌ی این سال‌ها با افت هزینه اگهی در صدا و سیما خیزهای زیادی مواجه شده است.
رادیو در ایران به خ صوص در دهه‌ی اخیر، طیف وسیعی از مخاطبان را به خود جذب كرده هزینه اگهی در صدا و سیما تبلیغات رادیویی به حد قابل قبولی گسترش پیدا كرده است.
در زمینه‌ی كمی هم این ابزار ارتباط گسترش قابل قبولی داشته هزینه اگهی در صدا و سیما رادیوهای اینترنتی هزینه اگهی در صدا و سیما ماهواره‌ای در كنار گیرنده‌های موجود توانسته به گسترش كمی هزینه اگهی در صدا و سیما كیفی رادیو كمك كند.
رادیو جوان، قرآن، تهران، معارف، فرهنگ، ورزش، ایران، گفتگو، البرز، سلامت، پیام و... از جمله شبكه‌های رادیویی كشور هستند كه در كنار شبكه‌های رادیویی استانی نقش فعالی در جذب مخاطبان فراوان در كشور دارند.
رادیو جوان:
یكی از پرشنونده‌ترین شبكه‌های رادیو كه با گروه‌های مختلف برنامه‌سازی گسترده‌ای به اندازه‌ی سراسر كشور دارد، از موفق‌ترین شبكه‌های رادیو كه آمیزه‌ای كه برنامه‌هایی در قالب‌های مختلف است.
رادیو پیام:
 با تركیب پخش موسیقی هزینه اگهی در صدا و سیما اخبار مختلف از پر مخاطب‌ترین شبكه‌های رادیو است كه در تمام ساعات روز شنوندگان فراوانی دارد.
 رادیو تجارت:
رادیویی كه در سال 1386 افتتاح شد هزینه اگهی در صدا و سیما توانست با پوشش اخبار تجاری هزینه اگهی در صدا و سیما اقتصادی هزینه اگهی در صدا و سیما برنامه‌هایی در این حوزه، تبدیل به شبكه‌ای آشنا برای صاحبان صنایع هزینه اگهی در صدا و سیما فعالان اقتصادی هزینه اگهی در صدا و سیما تجاری تبدیل شود.
رادیو فرهنگ:
شبكه‌ای فعال در مباحث فرهنگی، ادبی هزینه اگهی در صدا و سیما هنری با بهره‌گیری مناسب از موسیقی سنتی، ملی، مقامی هزینه اگهی در صدا و سیما كلاسیك كه در جذب مخاطبان فرهنگی هزینه اگهی در صدا و سیما فرهیخته هزینه اگهی در صدا و سیما قشر دانشگاهی كشور موفق عمل كند.
رادیو ورزش:
شبكه‌ی اختصاصی ورزش كه در برنامه‌های به مسائل گوناگون ورزش داخلی هزینه اگهی در صدا و سیما خارجی می‌پردازد، این شبكه از زمان تأسیس تاكنون، توانسته طیف گسترده‌ای از علاقه‌مندان به ورزش را به خود جلب كند.
پخش زنده‌ی مسابقات ورزشی مهم داخلی هزینه اگهی در صدا و سیما خارجی، یكی از مهم‌ترین خصوصیات این شبكه است.
رادیو قرآن:
شبكه‌ی اختصاصی قرآنی كشور كه با راه‌اندازی رادیو موبایل، نوع جدیدی از پخش رادیو از فرستنده دیجیتال بر روی سیستم موبایل عرضه كرد كه روزانه 6 ساعت برنامه اجرا می‌كند كه 4 بار در روز تكرار می‌شود.
رادیو معارف:
در سال 77 هزینه اگهی در صدا و سیما در شهر قم افتتاح شد، در ابتدا 8 ساعت برنامه‌ی روزانه داشت كه این زمان از سال 82 به 24 ساعت پخش رسید.
رادیو معارف با عنایت به مسائل فرهنگی، دینی هزینه اگهی در صدا و سیما اجتماعی با استقبال 17 درصدی هزینه اگهی در صدا و سیما رضایت 87 درصدی مواجه است. در سال 86 بخش انگلیسی این شبكه با عنوان ندای اسلام آغاز به كار كرد.
رادیو البرز:
این شبكه در سال 1386 افتتاح شده است كه ابتدا یك ساعت برنامه‌ی صبحگاهی برای شهرستان كرج داشت ولی اكنون برنامه‌های 24 ساعته این شبكه علاوه بر استان البرز در استان‌های قم، قزوین، مركزی هزینه اگهی در صدا و سیما بخش‌های شرقی تهران پخش می‌شود.
این رادیو 64 درصد شنونده هزینه اگهی در صدا و سیما 5 میلیون مخاطب دارد هزینه اگهی در صدا و سیما وجود 65 هزار واحد صنعتی در حوزه‌ی آن، رادیو البرز را به ابزار مناسب رسانه‌ای در حوزه تبلیغات تبدیل كرده است.
رادیو صدای آشنا:
رادیویی برای جامعه ایرانیان خارج از كشور كه با پوششی ماهواره اینتل‌ست هزینه اگهی در صدا و سیما هات برد از بهمن 83 كار خود را شروع كرد.
در سال 86 تفكیك جغرافیایی حوز‌ه‌ها ضروری شد هزینه اگهی در صدا و سیما این شبكه تبدیل به سه شبكه‌ی مجزا برای حوزه‌های «آمریكا»، «اروپا» هزینه اگهی در صدا و سیما «آسیا هزینه اگهی در صدا و سیما اقیانوسیه» شد.
شبكه‌ای با 72 درصد مخاطب هزینه اگهی در صدا و سیما میلیون‌ها شنونده‌ ایرانی در بیش از 80 كشور دنیا ابزار رسانه‌ای مناسبی برای تبلغات است.
5/52 درصد از طریق ماهواره هزینه اگهی در صدا و سیما 5/47 درصد دیگر از طریق اینترنت به این شبكه‌ها دسترسی دارند.
به شبكه‌های رادیویی می‌توان به رادیو تهران، ایران، گفت‌وگو، سلامت و... نیز اشاره كرد.
تعرفه بخش رادیویی:
1.    تبلیغات نمایشگاهی (قیمت پایه‌ای كلمه‌ای 1000 تا 2000 تومان)
2.    اجرای برنامه زنده (قیمت پایه 10 تا 40 هزار تومان)
3.    ساخت تیزر (قیمت پایه 150 تا 600 هزار تومان)
**************************************************************************************** آگهی تلویزیونی:
یكی از مؤثرترین گونه‌های تبلیغات در چند دهه‌ی اخیر كه به صنعت هزینه اگهی در صدا و سیما هنر تبلیغات گرمای مضاعفی داده است هزینه اگهی در صدا و سیما خود شامل گونه‌های زیر است:
1-رپرتاژ آگهی یا فیلم صنعتی: گونه‌ای از تبلیغات كه از خط تولید در كارخانه هزینه اگهی در صدا و سیما یا نوعی از خدمات شركت‌ها، ارگان‌ها هزینه اگهی در صدا و سیما سازمان‌ها به صورت بلند یا كوتاه ساخته می‌شود.
نمونه كار (مجموعه هتل‌های پارس)
2-آنونس:‌ شامل معرفی نمایش فیلم‌های سینمایی است.

کانون اندیشه پارسی

آنالایزر کرونوس - آژانس تبلیغاتی اندیشه پارسی

تعرفه تبلیغ در صدا و سیما

کانون تبلیغاتی اندیشه پارسی ما با توجه به هدف گذاری های مختلفی تبلیغات انجام می دهیم و بررسی اقتصادی امور تبلیغاتی یک امر مهم و بدیهی است. لذا ما با بررسی آماری مخاطبین برنامه های تلویزیونی، هدف گذاری تبلیغاتی و نرخ تعرفه های مصوب پیام های بازرگانی هزینه ها را بررسی می کنیم تا بتوانیم یک تبلیغات موفق را انجام دهیم. با توجه به پیچیده بودن محاسبات تعرفه های پخش تلویزیونی این بررسی چند جانبه، مبحثی زمان بر و دقیق است. برای مثال جدول زیر تعرفه های پایه و تعرفه های محاسبه شده ی یک نمونه ی خاص را نشان می دهد.

تعرفه تبلیغات تلویزیونتعرفه تبلیغات رادیو

کرونوس همانطور که می دانید تبلیغات موفق به دانسته های اولیه ی زیادی نیاز دارد و شامل تعرفه ها، شرایط، میزان بودجه، آمار مخاطبین و بازار هدف و غیره.
از آنجا که این بررسی چند بعدی کاری بس دقیق و با ظرافت خاص است، لذا کانون اندیشه ی پارسی با تهیه و تدوین یک سیستم هوشمند در ایران توانسته گامی نوین در این عرصه بر دارد. کانون اندیشه ی پارسی  سامانه ی هوشمند کرونوس را برای بررسی آماری و چند بعدی تعرفه ها تهیه و تدوین نموده است که در آن شما می توانید این عملیات پیچیده را کاملا هوشمندانه و سیستماتیک انجام دهید.
برای استفاده و آشنایی با سامانه ی کرونوس بر روی لینک زیر کلیک کنید:
آنلایزر کرونوس: موتور هوشمند محاسبه و آنالیز تعرفه تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما
همچنین می توانید فیلم آموزشی نحوه استفاده از سامانه کرونوس را در اینجا ببینید:
آموزش آنلایزر کرونوس

کانون اندیشه پارسی