تبلیغ در صدا و سیما


با این حال ‏چشم انداز استفاده ی بسیار هوشمندانه تبلیغ در صدا و سیما اثر بخش تر از رادیو پیش روی ماست؛ رادیو رسانه ای است تبلیغ در صدا و سیما از ‏طرف بانکها تا کنون به ندرت از آن استفاده ی مطلوب شده است . حال این سوال مطرح می شود تبلیغ در صدا و سیما بانک ‏ها تبلیغ در صدا و سیما تا این حد علاقمند به ساخت تیزرهای تبلیغاتی تبلیغ در صدا و سیما مصر بر پخش متناوب آن هستند چرااز خدمات ،سود ‏سپرده ها تبلیغ در صدا و سیما تسهیلات بانکی نمی گویند؟چرا با وجود گسترش خدمات نوین بانکی، کمتر بانکی به معرفی ‏ابزارهای نوین پرداخته است؟ مثلا سیستمی چون سحاب تبلیغ در صدا و سیما یا ساتنا تبلیغ در صدا و سیما به انتقال آنی وجه از مشتری به ‏مشتری تبلیغ در صدا و سیما از بانک به بانک می پردازد تبلیغ در صدا و سیما در حال حاضر در تمامی بانکها انجام می شود در هیچ تیزر تبلیغاتی به ‏آن اشاره نشده است تبلیغ در صدا و سیما حتی بانک مرکزی نیز قدمی در راه معرفی این سیستم ها برنداشته است. نپرداختن به ‏دیگر خدمات بانکی به معنای کم اهمیت بودن آنهاست تبلیغ در صدا و سیما یا از کیفیت نامناسب آنها حکایت می‌کند؟
تبلیغ در کلام از مصدر بلغ به معنی آگاهی دادن یا مطلع کردن می باشد تبلیغ در صدا و سیما به کسی تبلیغ در صدا و سیما در این راه فعالیت می کند مبلغ یا تبیغاتچی گفته می ود هارولد لاسول جامعه شناس آمریکایی می گوید : تبلیغات در معنی گسترده آن ، فن تحت تاثیر قرار دادن عمل انسان از طریق دستکاری تصورات یا بازنمده هاست ، همچنین تبلیغ کوششی است تعمدی تبلیغ در صدا و سیما حساب شده تبلیغ در صدا و سیما به منظور شکل دادن به دریافت ، دستکاری کردن ادراک تبلیغ در صدا و سیما همسو کردن رفتار مخاطبان با نیت مورد نظر مبلغ صورت می گیرد .
توسعه اقتصادی ، پیشرفت های صنعتی ، سهولت ارتباطات بین المللی تبلیغ در صدا و سیما استفاده از وسایل ارتباط جمعی در سطح گسترده در قرن کنونی تبلیغات تبلیغ در صدا و سیما ضرورت توجه به آن مطرح ساخته است اگر چه اولین اثر تبلیغاتی شناخته شده در جهان به سه هزار سال پیش تعلق دارد تبلیغ در صدا و سیما در شهر تبس یونان بدست آمده است تبلیغ در صدا و سیما حاوی اعلان پاداش برای دستگیری برده ای بر روی کاغذ پاپیروس است اما تبلیغات به مفهوم امروزی آن از قرن هفدهم تبلیغ در صدا و سیما هیجدهم زمانی تبلیغ در صدا و سیما شهرنشینی همزمان با گسترش وسایل ارتباط جمعی تبلیغ در صدا و سیما افزایش تولید انبوه رایج شد به عنوان یکی از ضرورتهای ارتباطی در جهان مطرح گردید . در اواسط قرن ۱۷ روزنامه مرکوری Marcuries به صورت هفتگی رد انگلستان به چاپ می رسید تبلیغ در صدا و سیما اولین آگهی معرفی قهوه در سال ۱۶۵۲ تبلیغ در صدا و سیما شکلات ۱۶۵۷ تبلیغ در صدا و سیما چای ۱۶۵۸ میلادی در این روزنامه منتشر شد تبلیغ در صدا و سیما اولین آگهی تبلیغ در صدا و سیما ایجاد رقابت بین کالا را شروع کرد در ۱۴ سپتامبر ۱۷۱۰ میلادی در روزنامه تاتلر در آمریکا شروع شد تبلیغ در صدا و سیما به معرفی یک نوع دارو پرداخته بود گرچه پیش از این روزنامه بوستن در ۲۴ آوریل ۱۷۰۴ میلادی در آمریکا اقدام به درج آگهی نمود درج آگهی تبلیغاتی در ایران از سال ۱۲۶۷ هجری قمری یعنی ۱۴ سال پس از انتشار اولین روزنامه کشور (کاغذ اخبار) تبلیغ در صدا و سیما ۱۵ سال پس از رواج کاربرد آگهی در مطبوعات غربی رایج شد تبلیغ در صدا و سیما برای اولین بار درج آگهی در زونامه اطلاعات در دهه اول ۱۴ هجری شمسی اغاز شد شروع درج تبلیغات تجاری به معنای واقعی آن در سال ۱۳۲۵ شمسی در روزنامه کیهان بوده است .
● نقش تبلیغات در توسعه اقتصادی
امروزه تبلیغات به عنوان یک صنعت در دنیا شناخته شده است این صنعت در دنیا به تولید کننده انگیزه کاری می دهد تبلیغ در صدا و سیما تبلیغات سالم می تواند بازار سالم ایجاد کند به قول کارشناسان اگر کالایی کیفیت خوبی نداشته باشد هر قدر هم تبلیغ در صدا و سیما تبلیغات جذاب تبلیغ در صدا و سیما خوبی داشته باشد نمی تواند به نتیجه برسد یعنی شاید با تبلیغات بتوان یک بار خریدار را وادار به خرید کرد ولی برای همیشه نمی توان این کار را کرد . این کیفیت است تبلیغ در صدا و سیما تعیین کننده نهائی است . امروزه تبلیغات به عنوان یک ضرورت در جامعه ایران مطرح است تبلیغ در صدا و سیما به معرفی کالاها تبلیغ در صدا و سیما تولیدات تبلیغ در صدا و سیما در خدمت براورده ساختن نیازهای ضروری زندگی انسان قرار دارد تبلیغات باید در خدمت رونق بخشیدن به حرکت چرخ های اقتصادی یا شناساندن محصول تبلیغ در صدا و سیما . . . باشد . تبلیغات در حقیقت زبان تبلیغ در صدا و سیما وسیله ارتباط بنگاه اقتصادی با جامعه است تبلیغ در صدا و سیما قطع تبلیغات به نوعی مرگ کالا محسوب می شود تبلیغ در صدا و سیما اگر ناآگاهانه ، تقلیدی ، سفارشی ، تبلیغ در صدا و سیما با دید غیر کارشناسی تبلیغ در صدا و سیما غیر تخصصی انجام شود ، چاهی است تبلیغ در صدا و سیما کالا تبلیغ در صدا و سیما صاحبش را در خود فرو می کشد بر عکس یک تبلیغ خوب ابتدا توجه مخاطب را جلب تبلیغ در صدا و سیما سپس او را بدان محصول علاقمند می کند . تبلیغ گسترده تبلیغ در صدا و سیما علمی باعث می شود تبلیغ در صدا و سیما کالای ایرانی در برابر رقیب خارجی بازار بیشتری بیابد تبلیغ در صدا و سیما به فروش برسد تبلیغ در صدا و سیما کارخانه دار با شکست مواجه نگردد تبلیغ در صدا و سیما جامعه نیز مواجه با خیل عظیم بیکاران نشود . نقش تبلیعات تبلیغ در صدا و سیما آگهی در دنیای تجارت این است تبلیغ در صدا و سیما خریدار تبلیغ در صدا و سیما فروشنده را به هم نزدیک تر کرده تبلیغ در صدا و سیما باعث ایجاد ارتباط گردد دانشمندان علوم اجتماعی معتقدند تبلیغ در صدا و سیما تبلیغات در مردم انگیزه های قابل ملاحظه ای در افزایش سطح زندگی مردم داشته است . زیرا تبلیغات در مردم انگیزه های فراوانی برای خرید کالا ایجاد می نماید تبلیغ در صدا و سیما تقویت این انگیزه باعث می گردد تا آنان برای بدست آوردن دستمزد تبلیغ در صدا و سیما درآمد بیشتر میزان کار تبلیغ در صدا و سیما تلاش خود را افزایش داده تا از این طریق بتوانند ضمن بر طرف نمودن احتیاجات ضروری تبلیغ در صدا و سیما نیمه ضروری ، کالاهای لوکس تبلیغ در صدا و سیما تجملی نیز خریداری نمایند تبلیغ در صدا و سیما این امر موجب رونق کسب تبلیغ در صدا و سیما کار ، تجارت ، اشتغال تبلیغ در صدا و سیما کاهش بیکاری می گردد به نوعی تبلیغات باعث بازگشت سرمایه تبلیغ در صدا و سیما جاری شدن خون در رگ تولید تبلیغ در صدا و سیما حیات اقتصادی کشور می گردد . دکتر علی اکبر فرهنگی استاد مدیریت تبلیغ در صدا و سیما ارتباطات می گوید : از تبلیغات می توان به خوبی برای اطلاع رسانی بازار گشائی تبلیغ در صدا و سیما پاسخ دادن به نیازهای مصرف کنندگان استفاده کرد اما در عین حال باید از مصرف زدگی تبلیغ در صدا و سیما مصرف گرایی لجام گسیخته پرهز نموده تبلیغ در صدا و سیما از تبلیغات برای استقرار شرایط انسانی تبلیغ در صدا و سیما عقلانی تبلیغ در صدا و سیما ایجاد روابط منطقی استفاده کرد . تبلیغ در مردم ضمن ایجاد علاقه تبلیغ در صدا و سیما تشویق به خرید کالا ، اگاهی تبلیغ در صدا و سیما هوشیاری آنان را نیز در این زمینه افزایش می دهد . تبلیغ تبلیغ در صدا و سیما تبلیغات می تواند در بالابردن توسعه فرهنگی ، اجتماعی تبلیغ در صدا و سیما سیاسی جامعه نقش بسزایی داشته باشد . نکته ای تبلیغ در صدا و سیما باید در تبلیغات به آن توجه کنیم این است تبلیغ در صدا و سیما تبلیغ یک مقالات اطلاعات عمومی تبلیغ در صدا و سیما گوناگون - کسب اطلاعات تبلیغ در صدا و سیما صرفه جوئی در وقت برای مصرف کننده تبلیغ در صدا و سیما راهی برای رسیدن به یک هدف نهائی پیام دهنده می باشد از طرف دیگر تبلیغ راهی برای رساندن پیام به دیگران از طریق ایجاد روابط منطقی به منظور تغییر دگرگونی در بینش ، تفکر ، خواسته ها تبلیغ در صدا و سیما رفتار می باشد .
باید به این نکته توجه داشت تبلیغ در صدا و سیما تبلیغات صنعت تبلیغ در صدا و سیما حرفه ای است تبلیغ در صدا و سیما اگر صحیح به آن پرداخته شود می تواند در ایجاد اشتغال نقش به سزایی را داشته باشد تبلیغ در صدا و سیما مشاغل جدیدی را به وجود آورد . تبلیغ در صدا و سیما از سوی دیگر به سبب ایجاد رقابت برای افرادی تبلیغ در صدا و سیما در این رشته فعالیت می کنند ، باعث رشد تولید ، صنعت ملی تبلیغ در صدا و سیما توسعه اقتصادی گشته تبلیغ در صدا و سیما تولیدات غیر نفتی را بالا می برد . این موضوع به امر صادرات به جهت بالا رفتن کیفیت نیز کمک می نماید . تبلیغات یک صنعت عظیمی است تبلیغ در صدا و سیما از علوم متفاوتی شامل : روانشناسی ، مردم شناسی . جتمعه شناسی ، رفتار شناسی مدیریت سازمانی ، اقتصاد ، مدیریت صنعتی علوم مرتبط با تولید ، بسته بندی ، گرافیک ، طراحی ، نقاشی ، حسابدرای تبلیغ در صدا و سیما . . . تبلیغ در صدا و سیما هر کدام در محل عملیاتی خود بسیار مهم تبلیغ در صدا و سیما اثر گذار می باشند بهره می گیرد تبلیغ در صدا و سیما تبلیغات تجاری یک جزء لازم برای اقتصاد ممالک می باشد . تبلیغ سبب رونق اقتصادی ، رونق اجتماعی ، ایجاد شغل ، تحول در بازار ، سیر تکامل اجتماعی تبلیغ در صدا و سیما بالا رفتن فرهنگ مصرف صحیح می گردد . امروزه تبلیغات در غرب در دو بعد مطرح است تبلیعاتی تبلیغ در صدا و سیما به عنوان پروپاگانا نم می برند تبلیغ در صدا و سیما به تبلیغات سیاسی تبلیغ در صدا و سیما اجتماعی معروف است هیچ انگیزه تجاری تبلیغ در صدا و سیما سود مالی در آن نهفته نیست صرفاً دنبال منافع معنوی یا سیاسی است . نوع دیگر تبلیغات تجاری یا Advertising به معنی آگاهی دادن است .
بازاریابی تبلیغ در صدا و سیما تبلیغ هر دو برای فروش بیشتر ، مستمر تبلیغ در صدا و سیما صحیح فعالیت می نمایند حفظ نگهداری مخاطبین (مشتریان) جلب مشتریان جدید ، آگاهی صحیح تبلیغ در صدا و سیما منطقی دادن به آنها از وظایف تبلیغات است . در حقیقت تبلیغات یک مقالات اطلاعات عمومی تبلیغ در صدا و سیما گوناگون - کسب اطلاعات تبلیغ در صدا و سیما صرفه جویی در وقت برای مصرف کننده می باشد . مدیران تبلیغ در صدا و سیما مجریان تبلیغ باید به شاخصه های مهم انتشار یک پیام توجه کنند حوزه انتشار پیام ، زمان انتشار پیام ، ابزار انتشار پیام ، موقعیت انتشار تبلیغ در صدا و سیما تکرار پیام های تبلیغی از جمله این شاخصه های مهم تبلیغی است ، یک تابلو تبلیغاتی با پیام جذاب تبلیغ در صدا و سیما هزینه ای اندک می تواند از بسیاری از مشخصه های یک پیام ارتباطی برخوردار باشد به شرط آن تبلیغ در صدا و سیما از ویژگی های بهینه بهره مند گردد .البته باور کردنی نیست تبلیغ در صدا و سیما سالانه شرکتهای تولیدکننده کلالا وخدمات در سطح بین المللی تبلیغ در صدا و سیما سطح ملی چه رقم بالایی هزینه می کنند تا به جمعیت میلیاردی ساکن دهکده جهانی بقبولانند تبلیغ در صدا و سیما آنچه تولید کرده اند همانی است تبلیغ در صدا و سیما خواسته اند بسیار بیش از آن شرکت های عظیم تولید کننده کالاهای مصرفی تابلوهای تبلیغاتی عریض تبلیغ در صدا و سیما طویل خود را به چشم جهانیان بنمایانند این شعار کشف شده بود تبلیغ در صدا و سیما همیشه حق با مشتری است یک آژانس تبلیغاتی موظف است در سطح وسیعی به فعالیتهای تحقیقی دست بزند مانند بررسی خصوصیات مختلف بازار ، تجزیه تبلیغ در صدا و سیما تحلیل بازار از نظر اقتصادی ، تخمین وسعت بازار .
بررسی موقعیت شرکت مورد نظر در صنعت ، گروه بندی مصرف کنندگان بر اساس مقدار مصرف چگونگی مصرف ، عادات موثر در مصرف ، استفاده از روش های مناسب تبلیغ از جمله هدایای تبلیغاتی فیلم ها ، طرح ها تبلیغ در صدا و سیما پوسترهای تبلیغاتی تبلیغ در صدا و سیما نیز برنامه ریزی تبلیغ در صدا و سیما زمان بندی انجام تبلیغات با راههای برقراری رابطه موثر با مصرف کنندگان می باشد . در یکی از تعاریف تبلیغات بازرگانی عبارت است از پیش بینی تبلیغ در صدا و سیما تهیه پیام های سمعی تبلیغ در صدا و سیما بصری تبلیغ در صدا و سیما در ازاء پرداخت بهای نشریک یا چند عامل تبلیغاتی به اطلاع مردم رسانیده شود این پیام ها حامل خبری از خصوصیات تبلیغ در صدا و سیما امتیازات یک کالا یا خدمت با یک فکر یا شیوه عمومی خواهند بود تبلیغ در صدا و سیما اطلاع از آنها موجب افزایش فروش کالا یا استقبال عمومی از خدمت تبلیغ در صدا و سیما فکر مورد نظر است علاوه بر این در عمر مصرف تبلیغ در صدا و سیما تولید انبوه بخش مهمی از هدف تبلیغات مطلع کردن مردم نسبت به تازه های تولید است تبلیغ در صدا و سیما هدف اصلی آن معرف یک کالا تبلیغ در صدا و سیما فروش ان است هزینه تبلیغات یک هزینه سربار نیست تبلیغ در صدا و سیما تبلیغات خرج خودش را در می آورد .

کانون اندیشه پارسی

آنالایزر کرونوس - آژانس تبلیغاتی اندیشه پارسی

تعرفه تبلیغ در صدا و سیما

کانون تبلیغاتی اندیشه پارسی ما با توجه به هدف گذاری های مختلفی تبلیغات انجام می دهیم و بررسی اقتصادی امور تبلیغاتی یک امر مهم و بدیهی است. لذا ما با بررسی آماری مخاطبین برنامه های تلویزیونی، هدف گذاری تبلیغاتی و نرخ تعرفه های مصوب پیام های بازرگانی هزینه ها را بررسی می کنیم تا بتوانیم یک تبلیغات موفق را انجام دهیم. با توجه به پیچیده بودن محاسبات تعرفه های پخش تلویزیونی این بررسی چند جانبه، مبحثی زمان بر و دقیق است. برای مثال جدول زیر تعرفه های پایه و تعرفه های محاسبه شده ی یک نمونه ی خاص را نشان می دهد.

تعرفه تبلیغات تلویزیونتعرفه تبلیغات رادیو

کرونوس همانطور که می دانید تبلیغات موفق به دانسته های اولیه ی زیادی نیاز دارد و شامل تعرفه ها، شرایط، میزان بودجه، آمار مخاطبین و بازار هدف و غیره.
از آنجا که این بررسی چند بعدی کاری بس دقیق و با ظرافت خاص است، لذا کانون اندیشه ی پارسی با تهیه و تدوین یک سیستم هوشمند در ایران توانسته گامی نوین در این عرصه بر دارد. کانون اندیشه ی پارسی  سامانه ی هوشمند کرونوس را برای بررسی آماری و چند بعدی تعرفه ها تهیه و تدوین نموده است که در آن شما می توانید این عملیات پیچیده را کاملا هوشمندانه و سیستماتیک انجام دهید.
برای استفاده و آشنایی با سامانه ی کرونوس بر روی لینک زیر کلیک کنید:
آنلایزر کرونوس: موتور هوشمند محاسبه و آنالیز تعرفه تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما
همچنین می توانید فیلم آموزشی نحوه استفاده از سامانه کرونوس را در اینجا ببینید:
آموزش آنلایزر کرونوس

کانون اندیشه پارسی