تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما


اصل 55-در ارتباط با آگهی مربوط به موسسات مالی تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما اعتباری تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما بانک‌ها، کسب تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما ارائه مجوز از بانک مرکزی الزامی است.
اصل 56-در آگهی نشان دادن تصویر وسایل دریافت برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای، مانند آنتن یا گیرنده‌های آن ممنوع است.
اصل 57-استفاده از تصویر یا هرگونه مطلبی تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما نشاندهنده هرگونه همکاری با شبکه‌های ماهوارهای معاند یا غیرمجاز فارسی‌زبان باشد ممنوع است.
اصل 58-استفاده نامناسب از اسامی ائمه معصومین (ع) تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما دیگر موارد تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما موضوعات مقدس در آگهی‌ها به هر شکل تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما موجب توهین یا بی‌احترامی به آنان تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما دیگر ارزش‌های مذهبی باشد، ممنوع است.
اصل 59-در هنگام درج قیمت در آگهی‌ها، رعایت عرف بازار الزامی است.
اصل 60-درج آگهی فروش ملک تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما زمین در خارج از کشور تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما به خصوص کشورهای حوزه خلیج فارس ممنوع است.
اصل 61-در آگهی‌ها استفاده از هرگونه عبارتی تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما ترغیب‌کننده افراد برای مهاجرت از کشور باشد ممنوع است.
اصل 62-استفاده از اسامی تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما منصوب به رژیم پیشین باشد مانند سلطنتی تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما پهلوی ممنوع است.
اصل 63-در ارتباط با آگهی موسسات، اماکن تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما واحدهای صنفی تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما دارای اتحادیه می‌باشند یا از یکی از دستگاه‌های دولتی مجوز دریافت می‌کنند کسب تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما ارایه پروانه صادر شده از سوی اتحادیه یا سازمان مربوطه الزامی است.
اصل 64-استفاده از تصاویری تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما القای رقص نماید در آگهی مجاز نیست.
اصل 65-هرگونه استفاده ابزاری از خانم‌ها، آقایان تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما کودکان در آگهی‌ها ممنوع است.
اصل 66-آگهی نباید تداعی‌کننده ترجیح بین جنس مذکر تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما مونث باشد.
اصل 67-در آگهی‌هایی تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما در آن خانواده حضور دارند نباید نقش یکی از اعضای خانواده اعم از زن، شوهر تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما فرزندان دختر یا پسر تحقیر شود.
اصل 68-آگهی‌ها نباید تداعی کننده این فکر باشد تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما زن‌ها از مردها ناتوان ترند (و بالعکس) تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما نقش هر کدام باید کامل تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما بی‌نقص مشخص شود.
اصل 69-در آگهی نباید از کودکان با صراحت درخواست شود محصولی را خریداری کنند یا از والدین خود تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما دیگران چنین درخواستی کنند تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما نباید خرید موضوع آگهی برای کودکان یا ترغیب دیگران به این امر به عنوان انجام یک وظیفه مطرح شود.
اصل 70-در آگهی‌ها نباید کودکان به تنهایی هنگام خرید یا مذاکره با فروشنده برای خرید یا مبادله پول به فروشنده نشان داده شوند.
اصل 71-در آگهی‌ها نباید از کودکان برای خرید از طریق پست یا تلفن دعوت شود.
اصل 72-در آگهی‌ها نباید کودکان هنگام خوردن دارو، ویتامین تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما غذاهای کمکی در غیر حضور والدین نشان داده شوند.
اصل 73-در آگهی فرآورده‌هایی تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما شباهت به دارو دارند باید به روشنی تفاوت کالا با دارو نمایش داده شود.
اصل 74-کودکان نباید در شرایطی به تصویر کشیده شوند تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما با توجه به اقتضای سن آنان خطرناک محسوب می‌شود.
اصل 75-کودکان نباید در حال استفاده از مواد ضدعفونی کننده گندزدا یا سمی نشان داده شوند.
اصل 76-کودکان نباید در حال بازی با کبریت یا هرگونه گاز – بنزین - پارافین – وسایل متصل به منبع الکتریسیته یا مکانیکی تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما احتمالا منجر به سوختگی – شوک الکتریکی یا جراحت می‌شوند نشان داده شوند.
اصل 77-در آگهی نباید کودکان برای وارد شدن به مکان‌های ناآشنا تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما خطرناک تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما گفتگو با غریبه‌ها ترغیب شوند.
اصل 78-در هیچ صحنه‌ای از آگهی‌ها، افراد نباید در حال پرخوری یا خوردن با حرص تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما ولع نشان داده شوند.
اصل 79-هنگام آگهی محصولات غذایی نباید از افراد به ویژه کودکان چاق برای القاء این موضوع تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما مصرف محصول مورد آگهی سلامتی‌بخش است، استفاده شود.
اصل 80-محل بازی کودکان در آگهی‌ها باید محل‌های مجاز باشد.
اصل 81-تبلیغ هرگونه شیر خشک یا استفاده از تصویری تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما نشان‌دهنده تغذیه اطفال با غیر از شیر مادر است، (مانند استفاده از تصویر شیشه شیر بچه) ممنوع است.
اصل 82-هرگونه آگهی اخذ ویزا فقط با مجوز از وزارت فرهنگ تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما ارشاد اسلامی می‌تواند درج گردد تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما استفاده از کلماتی مانند مهاجرت، سرمایه گذاری، تصویر پرچم ممنوع است.
اصل 83-هرگونه استفاده از صورت خانم به صورت محو یا کم‌رنگ ممنوع می‌باشد.
اصل 84-درج آگهی عطاری فقط با داشتن مجوز تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما متن مورد تایید می‌تواند چاپ گردد (قبل از چاپ متن به رؤیت مسئول مربوطه برسد.)
اصل 85-درج آگهی لاغری تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما چاقی فقط با داشتن مجوز می‌تواند چاپ گردد.
اصل 86-درج آگهی در مورد لوسیون‌ها تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما لوازم آرایشی تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما بهداشتی فقط با داشتن مجوز تبلیغات صورت می‌گیرد.
اصل 87-درج آگهی در زمینه آتلیه‌ها فقط ملزم به داشتن پروانه کسب اتحادیه می‌باشند (در رعایت کردن تصاویر تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما متن آگهی).
اصل 88-درج آگهی در مورد محصولات تله‌شاپ ممنوع می‌باشد. همچنین آگهی‌های موبایل چینی تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما از این قبیل شامل حال این دسته می‌باشد.
اصل 89-آگهی در زمینه آرایشگاه‌های زنانه فقط نشان دادن موی سر قابل چاپ می‌باشد تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما هرگونه نشان دادن صورت یا بدن ممنوع است.
اصل 90- آگهی در مورد مزون‌ها فقط لباس می‌تواند چاپ گردد تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما از نشان دادن هرگونه اعضای بدن به هر شکل ممنوع است.
اصل 91-آگهی‌های پزشکی فقط با داشتن مجوز تبلیغات می‌تواند متن‌هایی را تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما مجوز گرفته‌اند چاپ نمایند در غیر اینصورت بصورت مختصر تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما فقط تخصص شخص چاپ می‌گردد.
اصل 92-در آگهی‌های لاغری روش لاغری می‌بایست ذکر گردد تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما حتما بایستی دارای مجوز از سازمان مربوطه باشد نقش تبلیغات تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما رسانه ها در جامعه
نقش تبلیغات تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما رسانه ها در جامعه
در جهان امروز وسایل ارتباط جمعی، روزنامه، رادیو، تلویزیون تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما سینما با انتقال اطلاعات تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما معلومات جدید تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما مبادله افکار تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما عقاید عمومی، در راه پیشرفت فرهنگ تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما تمدن بشری نقش بزرگی را بر عهده گرفته اند به طوری تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما بسیاری از دانشمندان، عصر کنونی را «عصر ارتباطات» نامیده اند.

کانون اندیشه پارسی

آنالایزر کرونوس - آژانس تبلیغاتی اندیشه پارسی

تعرفه تبلیغ در صدا و سیما

کانون تبلیغاتی اندیشه پارسی ما با توجه به هدف گذاری های مختلفی تبلیغات انجام می دهیم و بررسی اقتصادی امور تبلیغاتی یک امر مهم و بدیهی است. لذا ما با بررسی آماری مخاطبین برنامه های تلویزیونی، هدف گذاری تبلیغاتی و نرخ تعرفه های مصوب پیام های بازرگانی هزینه ها را بررسی می کنیم تا بتوانیم یک تبلیغات موفق را انجام دهیم. با توجه به پیچیده بودن محاسبات تعرفه های پخش تلویزیونی این بررسی چند جانبه، مبحثی زمان بر و دقیق است. برای مثال جدول زیر تعرفه های پایه و تعرفه های محاسبه شده ی یک نمونه ی خاص را نشان می دهد.

تعرفه تبلیغات تلویزیونتعرفه تبلیغات رادیو

کرونوس همانطور که می دانید تبلیغات موفق به دانسته های اولیه ی زیادی نیاز دارد و شامل تعرفه ها، شرایط، میزان بودجه، آمار مخاطبین و بازار هدف و غیره.
از آنجا که این بررسی چند بعدی کاری بس دقیق و با ظرافت خاص است، لذا کانون اندیشه ی پارسی با تهیه و تدوین یک سیستم هوشمند در ایران توانسته گامی نوین در این عرصه بر دارد. کانون اندیشه ی پارسی  سامانه ی هوشمند کرونوس را برای بررسی آماری و چند بعدی تعرفه ها تهیه و تدوین نموده است که در آن شما می توانید این عملیات پیچیده را کاملا هوشمندانه و سیستماتیک انجام دهید.
برای استفاده و آشنایی با سامانه ی کرونوس بر روی لینک زیر کلیک کنید:
آنلایزر کرونوس: موتور هوشمند محاسبه و آنالیز تعرفه تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما
همچنین می توانید فیلم آموزشی نحوه استفاده از سامانه کرونوس را در اینجا ببینید:
آموزش آنلایزر کرونوس

کانون اندیشه پارسی