هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران


برگزاری بازی‌های لیگ جهانی در ایران، فرصت خوبی برای هواداران ورزش بود تا در ساعات ابتدای شب خودشان را به سالن ورزشگاه آزادی برسانند هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران از تیم کشورمان حمایت کنند. غیر از مردم هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران طعم یک هم‌نشینی جذاب هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران پرهیجان را چشیدند، میزبانی از این مسابقات برای صداوسیما هم فرصت خوبی بود تا دست به کسب درآمد بزند. این گزارش، برخی از درآمدهای تلویزیون کشورمان را از ناحیه پخش مسابقات والیبال ایران هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران آمریکا مرور می‌کند. شیوه محاسبه هر ثانیه آگهی بخشنامه تعرفه آگهی‌های صداوسیما در سال 94، زمستان سال 93 تصویب هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران ابلاغ شده است. این لیست هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران همه ضوابط در آن مندرج شده، همین حالا هم روی سایت بازرگانی صداوسیما به چشم می‌خورد هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران طبیعی است هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران مبنای محاسبات ما نیز همین بخشنامه باشد. در این فایل، مشتریان صداوسیما به چهار گروه تقسیم شده‌اند هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران ما به زبان ساده، هر کدام از آنها را هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران مبلغی هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران باید برای هر ثانیه آگهی در هنگام پخش مسابقه والیبال ایران هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران آمریکا پرداخت می‌کردند، به شما معرفی می‌کنیم. تنها پیش از ورود به اعداد هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران ارقام نهایی، باید دو تعریف را با هم مرور کنیم هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران اولی «طبقه» است. براساس ضوابط جاری صداوسیما، تعرفه‌های سازمان براساس کیفیت برنامه، نوع استقبال از آن هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران نیز ساعت پخش، به 35 طبقه تقسیم می‌شود هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران در این میان هر چه از طبقه نخست به سمت طبقه 35 حرکت می‌کنیم، نرخ‌ها افزایش پیدا می‌کنند. شما در جدول فوق خواهید دید هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران همه آگهی‌های شبکه سه هنگام پخش بازی ایران هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران آمریکا با تعرفه طبقه 35 محاسبه شده هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران حتی گاهی به ضریب هم رسیده است! در حال حاضر نرخ پایه آگهی‌های تلویزیونی برای طبقه 35، ثانیه‌ای 7 میلیون هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران 410 هزار تومان است. مفهوم دومی هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران باید در نظر گرفته شود، «ضریب ماهانه» است. بر این اساس، نرخ آگهی‌های صداوسیما در هر ماه متفاوت است. در جدولی هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران روی سایت قرار گرفته، مشخص است هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران آگهی‌های خردادماه 30 درصد افزایش نرخ دارند، بنابراین کسانی هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران در طبقه 35 باشند هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران در ماه خرداد بخواهند به تلویزیون آگهی بدهند، باید هر ثانیه 9 میلیون هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران 633 هزار تومان بپردازند. جالب است بدانید حتی جایگاه پخش آگهی (مثلا به‌عنوان تبلیغ اول یا دوم) می‌تواند منجر به افزایش قیمت تا 30 درصد شود! گروه اول: اپراتورهای تلفن همراه- ضریب 35+ 100 درصد- هر ثانیه آگهی معادل: 19 میلیون هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران 266 هزار تومان. گروه دوم: بانک‌ها هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران موسسات مالی هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران اعتباری- ضریب 35+ 60 درصد- هر ثانیه آگهی معادل: 15 میلیون هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران 412 هزار هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران 800 تومان. گروه سوم: وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران موسسات عام عمومی هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران غیردولتی- ضریب 35+ 30 درصد- هر ثانیه آگهی معادل: 12 میلیون هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران 522 هزار هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران 900 تومان. گروه چهارم: دیگران- ضریب 35- هر ثانیه آگهی معادل: 9 میلیون هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران 633 هزار تومان. یک درآمد میلیاردی نرخ‌ها را می‌بینید هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران البته شاهد حجم آگهی‌ها هم هستید؛ بنابراین احتمالا محاسبه تقریبی درآمد صداوسیما از ناحیه پخش مسابقات والیبال چندان دشوار نخواهد بود. با این وجود دستیابی به یک عدد دقیق در این گزارش، به دلایلی مقدور نیست. از جمله مهم‌ترین عوامل این موضوع آن است هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران بسیاری از شرکت‌های طرف حساب صداوسیما بر اساس نوع قراردادهایی هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران با سازمان می‌بندند، از مشوق‌های این مجموعه بهره‌مند می‌شوند؛ حمایت‌هایی هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران اصطلاحا از آنها به‌عنوان «اضافه‌پخش» یاد می‌شود هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران محاسبه دقیق مبلغ پرداختی را ناممکن می‌سازد. در این میان اما ذکر چند نکته خالی از لطف نیست: - در اطلاعیه‌هایی هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران برای بازی ایران- آمریکا هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران ایران- لهستان روی خروجی سایت بازرگانی صداوسیما قرار گرفته، این نکته درج شده هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران تبلیغات مربوط به نشان آگهی هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران تقدیم برنامه در لیگ جهانی والیبال قبلا واگذار شده است. در تماسی هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران خبرنگار روزنامه «دنیای اقتصاد» با واحد آگهی بازرگانی صداوسیما داشت، متصدی مربوطه ضمن تایید این مطلب، از اعلام رقم توافق شده در این مورد خودداری کرد. آنچه مشخص است اینکه بخش نشان آگهی هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران نیز آگهی تقدیم برنامه تا پایان لیگ جهانی در اختیار هیچ شرکت دیگری قرار نخواهد گرفت؛ چرا هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران قبلا قرارداد واگذاری‌اش را بسته‌اند. - پخش زیرنویس‌های تبلیغاتی را هم باید به مجموعه درآمدهای سازمان اضافه کرد. براساس اطلاعات به دست آمده، هزینه هر زیرنویس به اندازه 15 ثانیه تیزر محاسبه خواهد شد. جالب است بدانید در گیم اول بازی دوم ایران هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران آمریکا، مجموعا 17 آگهی زیرنویس پخش شد هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران احتمالا با ضرب آن در عدد سه می‌توانید به یک رقم قابل توجه دست پیدا کنید! همچنین به تازگی در برخی برنامه‌های تلویزیونی شاهد بازگشت «تبلیغات گوشواره‌ای» هستیم. این آگهی هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران برای مدتی در سیما منسوخ شده بود، به درج نشان شرکت‌ها هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران موسسات مختلف در بالای تصویر، سمت راست مربوط می‌شود. در دو مسابقه ایران هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران آمریکا، این گونه از تبلیغ بار دیگر توسط شبکه سه انجام گرفت. - هزینه تبلیغات شفاهی را هم باید به جمع درآمدهای سازمان از ناحیه پخش این مسابقات اضافه کرد. اگر بیننده دو بازی ایران هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران آمریکا بوده باشید، حتما شنیده‌اید هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران بهزاد کاویانی بارها از یک برند خاص هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران اسپانسر برنامه بود نام برد. بدیهی است هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران رقم این اسپانسرینگ ویژه، با همه تعرفه‌های آگهی فرق دارد هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران به این راحتی‌ها هم نمی‌توان از آن سر درآورد! - درآمدهای هنگفتی هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران در این مطلب برشمردیم، حتی می‌توانست از این بیشتر هم باشد؛ اما چند مساله موجب کاهش سود پخش این مسابقات شد. از یکسو تقارن زمان برگزاری این بازی با مراسم اذان هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران افطار باعث شد از حجم آگهی‌ها کاسته شود؛ طوری هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران مثلا در بازی دوم ایران هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران آمریکا، تنها هشت دقیقه آگهی قبل از بازی، سه دقیقه بین ست اول هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران دوم هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران پنج دقیقه بین ست دوم هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران سوم پخش شد. این در حالی است هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران اگر پخش اذان هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران مناجات نبود، احتمالا حجم آگهی‌ها افزایش قابل توجهی پیدا می‌کرد. از سوی دیگر نیز فیصله پیدا کردن هر دو بازی در سه ست، دست صداوسیما را بست! از نظر بازرگانی حتما سودمندتر بود هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران این دو بازی پنج گیمه شود؛ اما خب بچه‌های فوق‌العاده کواچ جلوی سود بیشتر جام‌جم را گرفتند! سقف والیبال، کف پایتخت! با همه این تفاسیر به نظر می‌رسد مسابقات لیگ جهانی، یک پکیج مقرون‌به‌صرفه برای آگهی‌دهندگان باشد. این شب‌ها هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران بیشتر چشم‌ها به سرالی مناسبتی «پایتخت4» در شبکه اول دوخته شده است، نگاهی به تعرفه‌های سازمان نشان می‌دهد آگهی دادن قبل از این مجموعه تلویزیونی به مراتب گران‌تر از والیبال است. در شرایطی هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران حداکثر نرخ آگهی برای والیبال «طبقه 35+ 100 درصد» است، این قیمت برای سرالب پایتخت کف هزینه آگهی محسوب می‌شود؛ آنچه می‌تواند تا «طبقه35+ 200 درصد» هم برای اپراتورهای تلفن همراه افزایش پیدا کند! بنابراین با توجه به جایگاهی هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران مسابقات والیبال برای مردم پیدا کرده، به نظر می‌رسد این پکیج یک فرصت تبلیغاتی مناسب باشد. گسترش دعوای حق پخش؟ پیش از این عمده چالش‌های ورزشی صداوسیما به اصطکاک با فدراسیون فوتبال بر سر حق پخش این رشته ورزشی محدود می‌شد. حالا اما به نظر می‌رسد والیبال را هم باید به مشکلات سازمان اضافه کرد. قدرت روزافزون تیم ملی والیبال ایران هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران حضور مستمرش در رقابتهای مهمی مثل لیگ جهانی هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران مسابقات قهرمانی جهان، می‌تواند دایره این تنش‌ها را افزایش بدهد هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران مدعیان تازه برای جام‌جم بتراشد. شاید اصلا همین افزایش بستانکاران باعث شود نهادهایی مثل مجلس شورای اسلامی وارد گود شوند هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران با تصویب یک قانون قطعی، به وضعیت حق‌پخش در ورزش کشور سروسامان بدهند!
هزینه‌ هر ثانیه تبلیغ در تلویریون
امروزه بسیاری از افراد برای فروش کالاهای خود هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران یا تجارت از ابزارهای تبلیغاتی استفاده می‌کنند. بیلبورد، تراکت، توزیع سی دی هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران ... همگی جزء ابزارهایی است هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران در سطح جامعه برای فروش کالا استفاده می شود.
امروزه بسیاری از افراد برای فروش کالاهای خود هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران یا تجارت هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران ارائه خدمات از ابزارهای تبلیغاتی استفاده می‌کنند.نصب بیلبورد، پخش تراکت، توزیع سی دی هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران نمونه کار هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران ... همگی جزء ابزارهایی است هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران در سطح جامعه برای فروش کالا هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران خدمات استفاده می شود. اما امروزه مهمترین ابزار برای تبلیغات، رسانه ملی هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران صدا هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران سیماست. رادیو هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران به ویژه تلویزیون به دلیل اینکه مخاطب بسیار بالایی دارد بیشتر مورد توجه افرادی قرارگرفته هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران به دنبال تجارت هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران ارائه خدمات هستند.
اما در اینجا این سوال مطرح می‌شود هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران هزینه پخش هر آگهی چقدر است؟
انواع آگهی در قراردادهای سازمان صداوسیما شامل «گزارش آگهی» (رپورتاژ)، «حک آرم»، «دعوت به تماشا»، «زیرنویس»، «بین برنامه» هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران «بعد از برنامه» است هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران صداوسیما مقررات بسیار مفصلی هم درباره نوع نشان‌دادن آن‌ها دارد .
هر برنامه در رادیو هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران تلویزیون دارای یک «طبقه» است هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران هزینه تبلیغات نیز با توجه به همین طبقه در هر برنامه مشخص می‌شود. هزینه پیام‌های بازرگانی بر اساس قیمت پایه هر ثانیه در هر طبقه هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران ضریب ماه‌های سال، مشخص می‌شود. مثلا در شبکه اول سیما، در مهر 92، برنامه ساعت هفت صبح دارای طبقه 20 است هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران برنامه ترکیبی ساعت 16:45، دارای طبقه 17 است.
 در انتهای هر سال، اداره کل بازرگانی صداوسیما قیمت پایه هر ثانیه آگهی در هر طبقه را برای سال بعد مشخص می‌کند. این قیمت پایه در هر ماه از سال، به جز فروردین، ‌درصدی نیز افزایش می‌یابد هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران بیشترین آن مربوط به ماه اسفند با 60‌درصد افزایش قیمت پایه آگهی نسبت به فروردین‌ماه است.
هر ثانیه آگهی در تلویزیون ایران در طبقه یک، دو‌ هزار تومان هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران در طبقه 35 هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران بالاترین طبقه آگهی‌هاست، یک‌ میلیون‌ و80‌ هزار‌ تومان قیمت دارد. البته برای برخی از برنامه‌های بسیار پرمخاطب، به آخرین طبقه، ‌درصدی هم اضافه می‌شود.
این روزها، گران‌ترین آگهی به برنامه ورزشی «90» تعلق دارد هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران هر ثانیه آن هشت‌ میلیون‌ هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران 143‌هزار هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایران 200 ‌تومان قیمت دارد.

کانون اندیشه پارسی

آنالایزر کرونوس - آژانس تبلیغاتی اندیشه پارسی

تعرفه تبلیغ در صدا و سیما

کانون تبلیغاتی اندیشه پارسی ما با توجه به هدف گذاری های مختلفی تبلیغات انجام می دهیم و بررسی اقتصادی امور تبلیغاتی یک امر مهم و بدیهی است. لذا ما با بررسی آماری مخاطبین برنامه های تلویزیونی، هدف گذاری تبلیغاتی و نرخ تعرفه های مصوب پیام های بازرگانی هزینه ها را بررسی می کنیم تا بتوانیم یک تبلیغات موفق را انجام دهیم. با توجه به پیچیده بودن محاسبات تعرفه های پخش تلویزیونی این بررسی چند جانبه، مبحثی زمان بر و دقیق است. برای مثال جدول زیر تعرفه های پایه و تعرفه های محاسبه شده ی یک نمونه ی خاص را نشان می دهد.

تعرفه تبلیغات تلویزیونتعرفه تبلیغات رادیو

کرونوس همانطور که می دانید تبلیغات موفق به دانسته های اولیه ی زیادی نیاز دارد و شامل تعرفه ها، شرایط، میزان بودجه، آمار مخاطبین و بازار هدف و غیره.
از آنجا که این بررسی چند بعدی کاری بس دقیق و با ظرافت خاص است، لذا کانون اندیشه ی پارسی با تهیه و تدوین یک سیستم هوشمند در ایران توانسته گامی نوین در این عرصه بر دارد. کانون اندیشه ی پارسی  سامانه ی هوشمند کرونوس را برای بررسی آماری و چند بعدی تعرفه ها تهیه و تدوین نموده است که در آن شما می توانید این عملیات پیچیده را کاملا هوشمندانه و سیستماتیک انجام دهید.
برای استفاده و آشنایی با سامانه ی کرونوس بر روی لینک زیر کلیک کنید:
آنلایزر کرونوس: موتور هوشمند محاسبه و آنالیز تعرفه تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما
همچنین می توانید فیلم آموزشی نحوه استفاده از سامانه کرونوس را در اینجا ببینید:
آموزش آنلایزر کرونوس

کانون اندیشه پارسی