هزینه تبلیغات تلویزیونی


سال‌هاست هزینه تبلیغات تلویزیونی صداوسیما با انتقاد مشابهی درباره مضر بودن برخی کالاهایی هزینه تبلیغات تلویزیونی تبلیغ می‌کند مواجه است. تبلیغاتی هزینه تبلیغات تلویزیونی اگر این سازمان بخواهد از آن چشم بپوشد باید فقط در بخش سیما از روزی 1 میلیارد تومان خداحافظی کند
در هر دو نوع قرارداد یک هزینه تبلیغات تلویزیونی دو هزینه تبلیغات تلویزیونی در اداره کل بازرگانی وجود دارد، هزینه هر ثانیه رپورتاژ در یک برنامه بین 60 تا 70‌ درصد نرخ طبقه آن برنامه است. قیمت هر ثانیه حک آرم شرکت‌ها در یک برنامه 50‌ درصد نرخ طبقه آن است. قیمت دعوت به تماشای برنامه‌ها بسته به قبل، بین یا بعد برنامه متفاوت است هزینه تبلیغات تلویزیونی بین 80‌ درصد تا دو برابر نرخ طبقه برنامه‌هاست. نرخ هر ثانیه زیرنویس در یک برنامه به اندازه نرخ طبقه همان برنامه است. قیمت آگهی‌های بین برنامه، بین یک هزینه تبلیغات تلویزیونی نیم تا دو برابر نرخ طبقه همان برنامه است.
البته در اینجا موضوع دیگری نیز قابل توجه است هزینه تبلیغات تلویزیونی آن هم پخش برخی تبلیغات مضر است.
هرچند هزینه تبلیغات تلویزیونی اصل‏ یکصد هزینه تبلیغات تلویزیونی هفتاد هزینه تبلیغات تلویزیونی پنجم‏ قانون اساسی می گوید که‌در رسانه‏ های‏ گروهی‏( رادیو هزینه تبلیغات تلویزیونی تلویزیون‏ ) آزادی‏ انتشارات‏ هزینه تبلیغات تلویزیونی تبلیغات‏ طبق‏ موازین‌ اسلامی‏ باید تأمین‏ شود، اما قرارهم نیست تبلیغاتی هزینه تبلیغات تلویزیونی برای جامعه مضر است پخش شود. سال‌هاست هزینه تبلیغات تلویزیونی صداوسیما با انتقاد مشابهی درباره مضر بودن برخی کالاهایی هزینه تبلیغات تلویزیونی تبلیغ می‌کند مواجه است. تبلیغاتی هزینه تبلیغات تلویزیونی اگر این سازمان بخواهد از آن چشم بپوشد باید فقط در بخش سیما از روزی 1 میلیارد تومان خداحافظی کند. از دیدگاه تبلیغات، کودکان طعمه‌هایی عالی به شمار می روند. آنها زیاد تلویزیون نگاه می‌کنند، پول توجیبی زیادی خرج می‌کنند، با مادر‌هایشان به خرید می‌روند هزینه تبلیغات تلویزیونی برای خرید آخرین تولید خوراکی هزینه تبلیغات تلویزیونی یا دیگر اقلامی هزینه تبلیغات تلویزیونی دوست دارند، آنها را تحت فشار می گذارند. در اروپا به تدریج قوانین منع تبلیغات برای کودکان فراگیر می‌شود. مخالفان ادعا می‌کنند هزینه تبلیغات تلویزیونی کودکان هنوز تجربه لازم برای تمیز تبلیغات از برنامه‌سازی واقعی را ندارند.
«لارم مارن»، مشاور عالی وزارت فرهنگ هزینه تبلیغات تلویزیونی سوئد می‌گوید: «کودکان توان درک موضوع تبلیغات را ندارند هزینه تبلیغات تلویزیونی تبلیغات‌چی‌ها نیز از کودکی هزینه تبلیغات تلویزیونی ناپختگی آنها سوءاستفاده می‌کنند».
آمارها می‌گوید 70 درصد کودکان از تبلیغات در نحوه رفتار خوب تاثیر می گیرند. 60 درصد والدین از تمایل کودک به خرید اجناس تبلیغ شده سخن گفته اند. ماده 12 بند 10 نیز تصریح کرده هزینه تبلیغات تلویزیونی تبلیغ کالای بازرگانی هزینه تبلیغات تلویزیونی خدمات تجارتی در کودکستان ها، دبستا ن های هزینه تبلیغات تلویزیونی دبیرستان ها ممنوع است.
به طور کلی می‌توان گفت هزینه تبلیغات تلویزیونی این سازمان درآمد خوبی از تبلیغات درتلویزیون دارد اما این مسئله نباید فراموش شود هزینه تبلیغات تلویزیونی سلامت فکری هزینه تبلیغات تلویزیونی جسمی کودکان نسبت به سود حاصل از تبلیغات ارجحیت پیدا کند هزینه تبلیغات تلویزیونی اینکه این هزینه ها در کجا هزینه تبلیغات تلویزیونی صرف انجام چه اموری می‌شود؟
مجموعه ضوابط هزینه تبلیغات تلویزیونی مقررات جذب هزینه تبلیغات تلویزیونی پذیرش آگهی تبلیغات بازرگانی سال ۱۳۹۴ در راستای سیاست‌های اصل 44 هزینه تبلیغات تلویزیونی سیاست ‌های اقتصاد مقاومتی بر اساس برآورد ظرفیت‌ های پیش‌بینی‌شده باهدف حمایت حداکثری از کار هزینه تبلیغات تلویزیونی سرمایه ایرانی برگرفته از رویکرد زیر تهیه هزینه تبلیغات تلویزیونی تدوین شده است.
ـ تأمین رشد هزینه تبلیغات تلویزیونی پویا هزینه تبلیغات تلویزیونی بهبود شاخص‌های اقتصاد مقاومتی
ـ حمایت از کارآفرینان هزینه تبلیغات تلویزیونی به حداکثر رساندن مشارکت واحدهای تولیدی هزینه تبلیغات تلویزیونی خدماتی کشور
ـ حمایت از تولیدکنندگان، صادرکنندگان محصولات هزینه تبلیغات تلویزیونی خدمات ایرانی
ـ حمایت از مخترعین هزینه تبلیغات تلویزیونی فعالان دانش بنیان
ـ ایجاد رقابت سالم در حوزه‌های تولیدی کشور
ـ توجه جدی به اصلاح الگوی مصرف هزینه تبلیغات تلویزیونی ترویج مصرف کالاهای داخلی
ـ کمک به ارتقاء سطح فرهنگی هزینه تبلیغات تلویزیونی آموزشی تبلیغات بازرگانی ازجمله بخش‌های احترام به والدین ـ سطح سلامت ـ محیط ‌زیست و...
ـ کمک به ارتقاء سطح استانداردهای کالا هزینه تبلیغات تلویزیونی خدمات ایرانی در مقایسه با سایر تولیدات مشابه
ـ اهتمام جدی به برند ایرانی هزینه تبلیغات تلویزیونی حمایت لازم در این بخش به‌منظور حضور مستمر برندهای ایرانی هزینه تبلیغات تلویزیونی دارای اثرات اقتصادی، اجتماعی هزینه تبلیغات تلویزیونی فرهنگی می‌باشد.
 1 : صاحب آگهی:
صاحبان کالا عبارتند از اشخاص حقیقی یا حقوقی (اعم از بخش دولتی یا خصوصی) هزینه تبلیغات تلویزیونی به‌منظور معرفی محصول یا خدمات خود اقدام به پخش آگهی از شبکه‌های رادیو هزینه تبلیغات تلویزیونی تلویزیونی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران می‌نمایند.
هلدینگ گروه اقتصادی برای گروه چهار:
ـ هلدینگها به آن دسته از اشخاص حقوقی صاحبان کالا هزینه تبلیغات تلویزیونی خدماتی اطلاق می‌گردد هزینه تبلیغات تلویزیونی سهام داران مجموعه گروه‌ها مطابق قانونی تجارت بیش از ۵۰ درصد سهام هزینه تبلیغات تلویزیونی سرمایه (که در ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است) متعلق به گروه اصلی (مرکزی) باشد به این دسته از صاحبان کالا جدول بودجه ماهانه به‌کل گروه تعلق می‌گیرد لیکن ازآنجاکه بقیه ظرفیت‌های تولیدی هر گروه مانند بخشهای صنایع‌دستی هزینه تبلیغات تلویزیونی فرش دستباف، کشاورزی، صنعت هزینه تبلیغات تلویزیونی خدمات بر اساس جدول هدفمندی هزینه تبلیغات تلویزیونی سایر بندها تعیین می‌گردد مبنای تسهیم جدول بر مبنای سقف بودجه هرگروه خواهد بود.
ـ آن دسته از صاحبان کالا هزینه تبلیغات تلویزیونی خدماتی هزینه تبلیغات تلویزیونی هلدینگ نیستند ولی تنوع محصول یا خدمات باشند بر اساس میزان بودجه ارائه‌شده برای هریک از گروه محصولات از بقیه ظرفیت‌های تولیدی هزینه تبلیغات تلویزیونی همانند هدفمندی هزینه تبلیغات تلویزیونی سایر بندها تعلق می‌گیرد.
تبصره ۱: درصورتی‌که گروه مذکور در سالهای بعد از مجموعه هلدینگ خارج شوند مبنای محاسبه بودجه ماهانه میزان اعتبار اولیه گروه در سال ۱۳۹۴ بوده هزینه تبلیغات تلویزیونی ملاک افزایش بودجه سقف گروه هلدینگ می‌باشد.
۱ ـ ۱: گروه صاحبان آگهی:
گروه اول: گروه اپراتورهای تلفن همراه
گروه دوم: بانک‌ها هزینه تبلیغات تلویزیونی مؤسسات مالی هزینه تبلیغات تلویزیونی اعتباری هزینه تبلیغات تلویزیونی صندوق‌های قرض الحسنه
گروه سوم: وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها هزینه تبلیغات تلویزیونی شرکت‌ها هزینه تبلیغات تلویزیونی مؤسسات دولتی هزینه تبلیغات تلویزیونی عام عمومی غیردولتی
گروه چهارم: به‌استثنای گروه یک تا سه
تبصره 2: خودروها در گروه چهار محاسبه می‌شوند
2 ـ ۱: تعریف قرارداد هزینه تبلیغات تلویزیونی شرایط آن:
قرارداد پخش آگهی تعهدی است کتبی هزینه تبلیغات تلویزیونی طبق تعرفه‌های مصوب به‌صورت دوطرفه هزینه تبلیغات تلویزیونی شامل اداره کل بازرگانی هزینه تبلیغات تلویزیونی صاحب آگهی هزینه تبلیغات تلویزیونی یا به‌صورت سه طرفه شامل اداره کل بازرگانی، صاحب آگهی هزینه تبلیغات تلویزیونی شرکت تبلیغاتی تنظیم هزینه تبلیغات تلویزیونی پس از اخذ مدارک، معتبر هزینه تبلیغات تلویزیونی نافذ خواهد بود.
الف ـ صاحبان آگهی زمانی مجاز به انعقاد قرارداد می‌باشند هزینه تبلیغات تلویزیونی ضوابط هزینه تبلیغات تلویزیونی مقررات پخش آگهی بازرگانی سازمان صداوسیما جمهوری اسلامی را پذیرفته باشند.
ب ـ تمام قراردادها طبق نمونه‌های از قبل تهیه‌شده، منعقد هزینه تبلیغات تلویزیونی مبادله می‌شود.
ج ـ هر قرارداد بنام یک صاحب آگهی هزینه تبلیغات تلویزیونی نام تجاری هزینه تبلیغات تلویزیونی نمایندگی

کانون اندیشه پارسی

آنالایزر کرونوس - آژانس تبلیغاتی اندیشه پارسی

تعرفه تبلیغ در صدا و سیما

کانون تبلیغاتی اندیشه پارسی ما با توجه به هدف گذاری های مختلفی تبلیغات انجام می دهیم و بررسی اقتصادی امور تبلیغاتی یک امر مهم و بدیهی است. لذا ما با بررسی آماری مخاطبین برنامه های تلویزیونی، هدف گذاری تبلیغاتی و نرخ تعرفه های مصوب پیام های بازرگانی هزینه ها را بررسی می کنیم تا بتوانیم یک تبلیغات موفق را انجام دهیم. با توجه به پیچیده بودن محاسبات تعرفه های پخش تلویزیونی این بررسی چند جانبه، مبحثی زمان بر و دقیق است. برای مثال جدول زیر تعرفه های پایه و تعرفه های محاسبه شده ی یک نمونه ی خاص را نشان می دهد.

تعرفه تبلیغات تلویزیونتعرفه تبلیغات رادیو

کرونوس همانطور که می دانید تبلیغات موفق به دانسته های اولیه ی زیادی نیاز دارد و شامل تعرفه ها، شرایط، میزان بودجه، آمار مخاطبین و بازار هدف و غیره.
از آنجا که این بررسی چند بعدی کاری بس دقیق و با ظرافت خاص است، لذا کانون اندیشه ی پارسی با تهیه و تدوین یک سیستم هوشمند در ایران توانسته گامی نوین در این عرصه بر دارد. کانون اندیشه ی پارسی  سامانه ی هوشمند کرونوس را برای بررسی آماری و چند بعدی تعرفه ها تهیه و تدوین نموده است که در آن شما می توانید این عملیات پیچیده را کاملا هوشمندانه و سیستماتیک انجام دهید.
برای استفاده و آشنایی با سامانه ی کرونوس بر روی لینک زیر کلیک کنید:
آنلایزر کرونوس: موتور هوشمند محاسبه و آنالیز تعرفه تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما
همچنین می توانید فیلم آموزشی نحوه استفاده از سامانه کرونوس را در اینجا ببینید:
آموزش آنلایزر کرونوس

کانون اندیشه پارسی