تبلیغات در رسانه ها


با دقت در تعریف مذكور چهار ویژگی اصلی تبلیغ مشخص می شود: 1) تبلیغ جهت ترفیع تبلیغات در رسانه ها ارایه ایده ها، كالاها تبلیغات در رسانه ها خدمات بكار می رود 2) تبلیغ در ازاء پرداخت وجه تبلیغات در رسانه ها پول صورت می گیرد. 3) تبلیغ متولی خاص دارد .4) تبلیغ غیر شخصی است. بدین معنی كه تبلیغات توسط فرد فروشنده به طور مستقیم تبلیغات در رسانه ها در ملاقات با خریدار صورت نمی گیرد بلكه از طریق شخص ثالث تبلیغات در رسانه ها به وسیله رسانه های تبلیغی نظیر رادیو تبلیغات در رسانه ها تلویزیون انجام می شود. هزینه های تبلیغات یكی از پر هزینه سازترین فعالیت های تجاری است
تبلیغات به معنای آگاه ساختن دیگران در مورد خود (ایده ها، کالاها تبلیغات در رسانه ها خدمات خود)، شامل مجموعه ای از پیام های نوشتاری، گفتاری تبلیغات در رسانه ها دیداری است تبلیغات در رسانه ها برای رسیدن به اهداف مختلفی منتقل می شود. یا طبق تعریفی دیگر عبارت است از ارتباط تبلیغات در رسانه ها معرفی غیرشخصی محصول یا خدمات از طریق حامل های مختلف در مقابل دریافت وجه از موسسات انتفاعی تبلیغات در رسانه ها غیرانتفاعی تبلیغات در رسانه ها به نحوی در پیام مشخص شده اند
هدف تبلیغ منحصراً در دست گرفتن بازار نیست بلکه مقصد باید آن باشد تبلیغات در رسانه ها در مردم تبلیغات در رسانه ها خریداران اعتماد تبلیغات در رسانه ها ایمان عمیق برای توسعه کارهای آینده بوجود آورد
همه آنچه تبلیغات در رسانه ها ما امروز عموماً از آن بعنوان تبلیغات یاد می کنیم، ریشه در اواخر قرن نوزدهم تبلیغات در رسانه ها اوایل قرن بیستم دارد. تبلیغات مانند بسیاری از رسوم دیگر وارد تجارت تبلیغات در رسانه ها کسب تبلیغات در رسانه ها کار شد تبلیغات در رسانه ها رفته رفته توسعه یافت. بعد از انقلاب صنعتی، به دلیل بالارفتن حجم تولیدات، دیگر فروش مقوله راحتی نبود. زیرا اولاً به دلیل تولید انبوه، تمایز در بین محصولات تولیدی از میان رفت تبلیغات در رسانه ها بیشتر محصولات، استاندارد تبلیغات در رسانه ها یک شکل شدند. ثانیاً، بعلت زیاد شدن فاصله بین تولیدکننده تبلیغات در رسانه ها مصرف کننده، اطلاعات محصولات تبلیغات در رسانه ها خدمات مانند گذشته به سهولت در اختیار مصرف کنندگان قرار نمی گرفت. لذا نیاز به کانال های ارتباطی جدید احساس شد.
با اختراع ماشین چاپ تبلیغات در رسانه ها سپس رادیو، تلویزیون، اینترنت تبلیغات در رسانه ها دیگر رسانه های جمعی، تبلیغات روزبه روز رشد بیشتری یافت. رشد صنعت تبلیغات تا آن حد بوده است تبلیغات در رسانه ها امروزه بخش مهمی از فعالیت های سازمان ها را در بر گرفته تبلیغات در رسانه ها از تبلیغات بعنوان یکی از عوامل کلیدی موفقیت سازمان ها تبلیغات در رسانه ها شرکت های تولیدی تبلیغات در رسانه ها خدماتی نام برده می شود
تبلیغات طی گذر زمان تغییرات زیادی داشته تبلیغات در رسانه ها متناسب با پیشرفت های هر دوره ویژگی های خاص خود را دارا بوده است. امروزه با پیشرفت های شگرف در عرصه فناوری های ارتباطی تبلیغات در رسانه ها اطلاعاتی شاهد به وجود آمدن شکل های جدیدی از تبلیغات هستیم تبلیغات در رسانه ها طیف متنوعی از اشکال گوناگون تبلیغات را از تبلیغات بر روی تابلوهای کامپیوتری گرفته تا تبلیغات از طریق گوشی ها موبایل، تبلیغات دیجیتالی، تبلیغات اینتراکتیو تبلیغات در رسانه ها تبلیغات در شبکه جهانی اینترنت تبلیغات در رسانه ها البته تبلیغات از طریق شبکه های فروش تلویزیونی تبلیغات در رسانه ها در این پروژه تحقیقاتی بدان می پردازیم
تبلیغات همچنین می تواند براساس نقش هایی تبلیغات در رسانه ها در صنعت تبلیغات در رسانه ها اجتماع بازی می کند، تبیین شود. نقش های مختلف تبلیغات عبارتند از :
1- نقش بازاریابی 2- نقش ارتباطاتی 3- نقش اقتصادی 4- نقش اجتماعی
نقش بازاریابی: بازاریابی، فراگردی راهبردی است تبلیغات در رسانه ها یک کسب وکار برای ارضای نیازهای مصرف کننده به کار می برد تبلیغات در رسانه ها مصرف کننده از طریق این فراگرد، نسبت به درخواست کالا اقدام می کند. چهار تکنیک ارتباطات بازاریابی عبارت از تبلیغات، ترویج فروش، روابط عمومی تبلیغات در رسانه ها فروش شخصی می باشد.
نقش ارتباطاتی: تبلیغات، شکلی از ارتباطات جمعی است تبلیغات در رسانه ها انواع مختلف اطلاعات مربوط به بازار را در محل بازار، به قصد همخوان کردن خریداران تبلیغات در رسانه ها فروشندگان، انتقال می دهد. تبلیغات از طریق خلق تصویری تبلیغات در رسانه ها از واقعیت های بلاواسطه فراتر می رود، محصولی را معرفی می کند تبلیغات در رسانه ها نیز شکل آن را تغییر می دهد.
پول (Money): چه مقدار پول می‌توان به این کار اختصاص داد؟
_ پیام (Message): چه پیامی فرستاده شود؟
_ رسانه (Media): از چه وسیله ارتباطی استفاده شود؟
_ ارزیابی (Measurement): نتایج را چگونه می‌توان ارزیابی کرد؟ (کاتلر, 1385, ص. 681)
تعریف ماموریت تبلیغات در رسانه ها هدف
نخستین گام در تهیه یک برنامه تبلیغاتی، تعیین هدفهایی است تبلیغات در رسانه ها باید دنبال شود. این هدفها باید تحت تاثیر تبلیغات در رسانه ها به تبعیت از تصمیم‌گیری‌های پیشین درباره بازار هدف، جایگاه‌یابی در بازار تبلیغات در رسانه ها ترکیب عناصر بازاریابی تعیین شوند. استراتژی جایگاه‌یابی تبلیغات در رسانه ها استراتژی ترکیب عناصر بازاریابی، کاری را تعریف می‌کنند تبلیغات در رسانه ها در کل برنامه بازاریابی، انجام آن بر عهده‌ تبلیغات گذاشته می‌شود.
هدفهای ارتباطی شامل افزایش آگاهی، متقاعدکردن تبلیغات در رسانه ها یادآوری‌کردن به مشتریان فعلی تبلیغات در رسانه ها مشتریان بالقوه درباره‌ محصول یا شرکت است. هنگامی تبلیغات در رسانه ها محصول جدیدی به بازار معرفی می‌شود تبلیغات در رسانه ها هدف ایجاد تقاضای اولیه است، تبلیغات آگاه‌کننده بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. زمانی تبلیغات در رسانه ها رقابت افزایش می‌یابد تبلیغات در رسانه ها هدف ایجاد تقاضای انتخابی است، آگهی متقاعدکننده مورد استفاده قرار می‌گیرد. زمانی تبلیغات در رسانه ها محصولی در منحنی عمر خود در مرحله بلوغ خود قرار می‌گیرد تبلیغات در رسانه ها هدف این است تبلیغات در رسانه ها مصرف‌کننده درباره آن محصول به گونه‌ای مداوم فکر کند، آگهی یادآوری‌کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد (کاتلر, 1385, ص. 682)
تصمیم درباره بودجه تبلیغات
پس از تعیین هدفهای تبلیغات شرکت، باید برای هر یک از کالاهای خود بودجه تبلیغاتی تعیین کنیم. شرکت برای نیل به هدفهای فروش خود، بودجه لازم را اختصاص خواهد داد (همان).
انتخاب یک پیام تبلیغاتی
تبلیغ‌کنندگان برای تهیه‌ یک خط‌مشی نو‌آ‌ورانه تبلیغات در رسانه ها خلاق، باید مراحل چهارگانه‌ای را طی کنند. این مراحل عبارتند از: تهیه پیام، ارزیابی تبلیغات در رسانه ها انتخاب پیام تبلیغات در رسانه ها اجرای پیام.
بعضی از افراد خلاق، برای تهیه‌ پیام‌های تبلیغاتی از یک چارچوب قیاسی استفاده می‌کنند. مالونی به این نتیجه رسیده است تبلیغات در رسانه ها خریداران از خرید هر کالا، یکی از این محاسن چهارگانه را انتظار دارند: منطقی، حسی، اجتماعی تبلیغات در رسانه ها یا رضایت باطنی.
در جاذبه منطقی به طور مشخص تبلیغات در رسانه ها صریح مزایای کالا، خود کالا، ویژگی‌های آن تبلیغات در رسانه ها ... عنوان شده،و از پرداختن به مسایل تبلیغات در رسانه ها موضوعهای حاشیه‌ای خودداری می‌شود.
در تبلیغ با جاذبه‌ احساسی بر خلاف جاذبه منطقی، سعی در تحریک احساسات فرد تبلیغات در رسانه ها برانگیختن آن تبلیغات در رسانه ها رسیدن به مقصود از این راه است.
در تبلیغ با جاذبه‌ اجتماعی، سعی بر آن است تا استفاده از کالا با یک موقعیت اجتماعی ویژه ارتباط داده شود.
در تبلیغ با جاذبه‌ رضایت باطنی، سعی بر آن است تبلیغات در رسانه ها با ارایه دلایل متنوع، مصرف‌کننده از مصرف کالای مورد نظر احساس رضایت تبلیغات در رسانه ها خشنودی کند.
ارزیابی تبلیغات در رسانه ها انتخاب پیام

کانون اندیشه پارسی

آنالایزر کرونوس - آژانس تبلیغاتی اندیشه پارسی

تعرفه تبلیغ در صدا و سیما

کانون تبلیغاتی اندیشه پارسی ما با توجه به هدف گذاری های مختلفی تبلیغات انجام می دهیم و بررسی اقتصادی امور تبلیغاتی یک امر مهم و بدیهی است. لذا ما با بررسی آماری مخاطبین برنامه های تلویزیونی، هدف گذاری تبلیغاتی و نرخ تعرفه های مصوب پیام های بازرگانی هزینه ها را بررسی می کنیم تا بتوانیم یک تبلیغات موفق را انجام دهیم. با توجه به پیچیده بودن محاسبات تعرفه های پخش تلویزیونی این بررسی چند جانبه، مبحثی زمان بر و دقیق است. برای مثال جدول زیر تعرفه های پایه و تعرفه های محاسبه شده ی یک نمونه ی خاص را نشان می دهد.

تعرفه تبلیغات تلویزیونتعرفه تبلیغات رادیو

کرونوس همانطور که می دانید تبلیغات موفق به دانسته های اولیه ی زیادی نیاز دارد و شامل تعرفه ها، شرایط، میزان بودجه، آمار مخاطبین و بازار هدف و غیره.
از آنجا که این بررسی چند بعدی کاری بس دقیق و با ظرافت خاص است، لذا کانون اندیشه ی پارسی با تهیه و تدوین یک سیستم هوشمند در ایران توانسته گامی نوین در این عرصه بر دارد. کانون اندیشه ی پارسی  سامانه ی هوشمند کرونوس را برای بررسی آماری و چند بعدی تعرفه ها تهیه و تدوین نموده است که در آن شما می توانید این عملیات پیچیده را کاملا هوشمندانه و سیستماتیک انجام دهید.
برای استفاده و آشنایی با سامانه ی کرونوس بر روی لینک زیر کلیک کنید:
آنلایزر کرونوس: موتور هوشمند محاسبه و آنالیز تعرفه تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما
همچنین می توانید فیلم آموزشی نحوه استفاده از سامانه کرونوس را در اینجا ببینید:
آموزش آنلایزر کرونوس

کانون اندیشه پارسی