اگهی بازرگانی


اصل 18-در آگهی، ترویج تخریب محیط زیست اگهی بازرگانی نشان دادن آزار اگهی بازرگانی اذیت جانوران ممنوع است.
اصل 19-آگهی نباید القای وحشت اگهی بازرگانی خشونت کند.
اصل 20-خرید اگهی بازرگانی فروش حیوانات از جمله سگ اگهی بازرگانی گربه اگهی بازرگانی میمون اگهی بازرگانی ... ممنوع است.
اصل 21-استفاده از تصویر حیوانات تزیینی اگهی بازرگانی نگهداری آنها خلاف عرف اگهی بازرگانی شرع است مانند گربه اگهی بازرگانی سگ در آگهی ممنوع است.
اصل 22-آگهی نباید به گونه ای طراحی اگهی بازرگانی ساخته شود اگهی بازرگانی در آن مردم به مصرف بیش از نیاز اگهی بازرگانی اسراف در استفاده از امکانات تشویق شوند.
اصل 23-تعیین جایزه برای تشویق مخاطبین آگهی به خرید اگهی بازرگانی مصرف بیرویه مجاز نیست اگهی بازرگانی نباید جایزه دلیل اصلی استفاده از کالا یا خدمات باشد.
اصل 24-در آگهی اعلام تخفیف درصورتی مجاز است اگهی بازرگانی قیمت کالا نیز طبق تایید مراجع ذی‌صلاح در آگهی با صراحت اعلام شود.
اصل 25-پوشش اگهی بازرگانی آرایش شخصیت‌های مورد استفاده در آگهی باید متناسب با عرف جامعه بوده اگهی بازرگانی با موقعیت سنی اگهی بازرگانی اجتماعی آنها متناسب باشد.
اصل 26-درج آگهی مربوط به همسریابی یا استفاده از عبارت‌هایی مانند ازدواج آگاهانه اگهی بازرگانی مانند آن در آگهی‌ها، ممنوع است.
اصل 27-درج آگهی مربوط به پیش فروش مسکن یا خرید اگهی بازرگانی فروش زمین، ممنوع است.
اصل 28-پذیرش اگهی بازرگانی انتشار آگهی مربوط به اعضای بدن انسان ممنوع است.
اصل 29-استفاده از نماد اگهی بازرگانی نشان مربوط به کشورهای دیگر مانند پرچم آنها مجاز نیست مگر در صورت ارائه مستندات قانعکننده.
اصل 30-استفاده از نشان‌های بینالمللی در آگهی‌ها ممنوع است.
اصل 31-به منظور حفظ مقدسات، استفاده از آیات قرآن اگهی بازرگانی اسما مبارک در آگهی ممنوع است.
اصل 32-در متن اگهی بازرگانی نوشتارها باید از واژهها اگهی بازرگانی کلمات فارسی استفاده شود اگهی بازرگانی همچنین اسامی کالاها اگهی بازرگانی اماکنی اگهی بازرگانی در متن آگهی ذکر یا در تصویر نمایش داده می‌شود باید فارسی باشد. چنانچه به هر دلیلی از اسامی خارجی استفاده شود باید مستندات اگهی بازرگانی دلایل کافی اگهی بازرگانی توجیهی برای قانع شدن واحد نظارت ارائه شود.
اصل 33-چنانچه به هنگام تنظیم آگهی ضرورت استفاده از خط بیگانه وجود داشته باشد باید اندازه خط فارسی از خط بیگانه بزرگ‌تر باشد (به تناسب یک سوم).
اصل 34-تبلیغ کالاها اگهی بازرگانی خدمات دیگر کشورها درصورتی مجاز است اگهی بازرگانی عرضه اگهی بازرگانی فروش آن به موجب مجوز وزارت بازرگانی، در داخل کشور ممنوعیت قانونی نداشته باشد.
اصل 35-استفاده از اصطلاحات عوامانه اگهی بازرگانی غیرادبی در آگهی‌ها (ماننده همساده – چسبید در عبارت خیلی چسبید ...) صحیح نمی‌باشد. همچنین هرگونه غلط گویی اگهی بازرگانی غلط نویسی در آگهی ممنوع است.
اصل 55-در ارتباط با آگهی مربوط به موسسات مالی اگهی بازرگانی اعتباری اگهی بازرگانی بانک‌ها، کسب اگهی بازرگانی ارائه مجوز از بانک مرکزی الزامی است.
اصل 56-در آگهی نشان دادن تصویر وسایل دریافت برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای، مانند آنتن یا گیرنده‌های آن ممنوع است.
اصل 57-استفاده از تصویر یا هرگونه مطلبی اگهی بازرگانی نشاندهنده هرگونه همکاری با شبکه‌های ماهوارهای معاند یا غیرمجاز فارسی‌زبان باشد ممنوع است.
اصل 58-استفاده نامناسب از اسامی ائمه معصومین (ع) اگهی بازرگانی دیگر موارد اگهی بازرگانی موضوعات مقدس در آگهی‌ها به هر شکل اگهی بازرگانی موجب توهین یا بی‌احترامی به آنان اگهی بازرگانی دیگر ارزش‌های مذهبی باشد، ممنوع است.
اصل 59-در هنگام درج قیمت در آگهی‌ها، رعایت عرف بازار الزامی است.
اصل 60-درج آگهی فروش ملک اگهی بازرگانی زمین در خارج از کشور اگهی بازرگانی به خصوص کشورهای حوزه خلیج فارس ممنوع است.
اصل 61-در آگهی‌ها استفاده از هرگونه عبارتی اگهی بازرگانی ترغیب‌کننده افراد برای مهاجرت از کشور باشد ممنوع است.
اصل 62-استفاده از اسامی اگهی بازرگانی منصوب به رژیم پیشین باشد مانند سلطنتی اگهی بازرگانی پهلوی ممنوع است.
اصل 63-در ارتباط با آگهی موسسات، اماکن اگهی بازرگانی واحدهای صنفی اگهی بازرگانی دارای اتحادیه می‌باشند یا از یکی از دستگاه‌های دولتی مجوز دریافت می‌کنند کسب اگهی بازرگانی ارایه پروانه صادر شده از سوی اتحادیه یا سازمان مربوطه الزامی است.
اصل 64-استفاده از تصاویری اگهی بازرگانی القای رقص نماید در آگهی مجاز نیست.
اصل 65-هرگونه استفاده ابزاری از خانم‌ها، آقایان اگهی بازرگانی کودکان در آگهی‌ها ممنوع است.
اصل 66-آگهی نباید تداعی‌کننده ترجیح بین جنس مذکر اگهی بازرگانی مونث باشد.
اصل 67-در آگهی‌هایی اگهی بازرگانی در آن خانواده حضور دارند نباید نقش یکی از اعضای خانواده اعم از زن، شوهر اگهی بازرگانی فرزندان دختر یا پسر تحقیر شود.
اصل 68-آگهی‌ها نباید تداعی کننده این فکر باشد اگهی بازرگانی زن‌ها از مردها ناتوان ترند (و بالعکس) اگهی بازرگانی نقش هر کدام باید کامل اگهی بازرگانی بی‌نقص مشخص شود.
اصل 69-در آگهی نباید از کودکان با صراحت درخواست شود محصولی را خریداری کنند یا از والدین خود اگهی بازرگانی دیگران چنین درخواستی کنند اگهی بازرگانی نباید خرید موضوع آگهی برای کودکان یا ترغیب دیگران به این امر به عنوان انجام یک وظیفه مطرح شود.
اصل 70-در آگهی‌ها نباید کودکان به تنهایی هنگام خرید یا مذاکره با فروشنده برای خرید یا مبادله پول به فروشنده نشان داده شوند.
اصل 71-در آگهی‌ها نباید از کودکان برای خرید از طریق پست یا تلفن دعوت شود.
اصل 72-در آگهی‌ها نباید کودکان هنگام خوردن دارو، ویتامین اگهی بازرگانی غذاهای کمکی در غیر حضور والدین نشان داده شوند.
اصل 73-در آگهی فرآورده‌هایی اگهی بازرگانی شباهت به دارو دارند باید به روشنی تفاوت کالا با دارو نمایش داده شود.
اصل 74-کودکان نباید در شرایطی به تصویر کشیده شوند اگهی بازرگانی با توجه به اقتضای سن آنان خطرناک محسوب می‌شود.
اصل 75-کودکان نباید در حال استفاده از مواد ضدعفونی کننده گندزدا یا سمی نشان داده شوند.

کانون اندیشه پارسی

آنالایزر کرونوس - آژانس تبلیغاتی اندیشه پارسی

تعرفه تبلیغ در صدا و سیما

کانون تبلیغاتی اندیشه پارسی ما با توجه به هدف گذاری های مختلفی تبلیغات انجام می دهیم و بررسی اقتصادی امور تبلیغاتی یک امر مهم و بدیهی است. لذا ما با بررسی آماری مخاطبین برنامه های تلویزیونی، هدف گذاری تبلیغاتی و نرخ تعرفه های مصوب پیام های بازرگانی هزینه ها را بررسی می کنیم تا بتوانیم یک تبلیغات موفق را انجام دهیم. با توجه به پیچیده بودن محاسبات تعرفه های پخش تلویزیونی این بررسی چند جانبه، مبحثی زمان بر و دقیق است. برای مثال جدول زیر تعرفه های پایه و تعرفه های محاسبه شده ی یک نمونه ی خاص را نشان می دهد.

تعرفه تبلیغات تلویزیونتعرفه تبلیغات رادیو

کرونوس همانطور که می دانید تبلیغات موفق به دانسته های اولیه ی زیادی نیاز دارد و شامل تعرفه ها، شرایط، میزان بودجه، آمار مخاطبین و بازار هدف و غیره.
از آنجا که این بررسی چند بعدی کاری بس دقیق و با ظرافت خاص است، لذا کانون اندیشه ی پارسی با تهیه و تدوین یک سیستم هوشمند در ایران توانسته گامی نوین در این عرصه بر دارد. کانون اندیشه ی پارسی  سامانه ی هوشمند کرونوس را برای بررسی آماری و چند بعدی تعرفه ها تهیه و تدوین نموده است که در آن شما می توانید این عملیات پیچیده را کاملا هوشمندانه و سیستماتیک انجام دهید.
برای استفاده و آشنایی با سامانه ی کرونوس بر روی لینک زیر کلیک کنید:
آنلایزر کرونوس: موتور هوشمند محاسبه و آنالیز تعرفه تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما
همچنین می توانید فیلم آموزشی نحوه استفاده از سامانه کرونوس را در اینجا ببینید:
آموزش آنلایزر کرونوس

کانون اندیشه پارسی