تعرفه های تبلیغات در تلویزیون


آن وقت اگر قرار باشد تنها پنج ساعت در روز هم این شبکه‌ها آگهی داشته باشند، رادیو روزانه بیش از 5.5 میلیارد تومان درآمد دارد. این رقم حاکی از درآمد حداقل بیش از دو هزار میلیارد تومان در سال از طریق تبلیغات رادیو است. در واقع با احتساب حداقل درآمدهای آگهی رادیو تعرفه های تبلیغات در تلویزیون تلویزیون می‌توان اشاره کرد تعرفه های تبلیغات در تلویزیون رادیو تعرفه های تبلیغات در تلویزیون تلویزیون طبق تعرفه‌های آگهی امسال می‌توانند از طریق تبلیغات حداقل 4.5 هزار میلیارد تومان درآمد کسب کنند.
درآمد ناشی از بودجه دولتی
از سوی دیگر میزان کل بودجه صداوسیما در سال‌های اخیر افزایش قابل توجهی داشته است. بودجه صداوسیما در امسال در حالی 967 میلیارد تومان در نظر گرفته شد تعرفه های تبلیغات در تلویزیون این رقم در سال گذشته 905 میلیارد تومان بود. البته در سال 91 این رقم کمی بالا‌تر تعرفه های تبلیغات در تلویزیون معادل 920 میلیارد تومان بود تعرفه های تبلیغات در تلویزیون البته آن بودجه نسبت به بودجه 689 میلیارد تومانی سال 90 با رشدی قابل توجه همراه شده بود.
آن چه گفته شد، نشان می دهد تعرفه های تبلیغات در تلویزیون صداوسیما با وجود پتانسیل درآمدزایی بیش از 4.5 هزار میلیارد تومان در سال، همچنان یک بنگاه ورشکسته محسوب می‌شود.
عدم تناسب دخل تعرفه های تبلیغات در تلویزیون خرج صدا تعرفه های تبلیغات در تلویزیون سیما
رویه سال های اخیر صدا تعرفه های تبلیغات در تلویزیون سیما نشان می دهد تعرفه های تبلیغات در تلویزیون دخل تعرفه های تبلیغات در تلویزیون خرج این سازمان با هم نمی خوانده است تعرفه های تبلیغات در تلویزیون عزت الله ضرغامی رئیس سابق سازمان صدا تعرفه های تبلیغات در تلویزیون سیما بارها از توقف پروژه های گوناگون به علت کسری بودجه خبر داده است.
این در حالی است تعرفه های تبلیغات در تلویزیون به گفته حسین راغفر، استاد دانشگاه تعرفه های تبلیغات در تلویزیون اقتصاد دان، دستگاهی به عظمت صدا تعرفه های تبلیغات در تلویزیون سیما نه تنها موفق نبوده بلکه جزو ضررده ترین سازمان ها هم شناخته می شود. مسئولان همواره از هزینه های زیاد این سازمان نام می برند، درست است تعرفه های تبلیغات در تلویزیون هزینه ها زیاد است اما اتلاف منابع هم کم نیست تعرفه های تبلیغات در تلویزیون باید مجموعه عوامل را در نظر گرفت.
در یک نتیجه گیری کلی می توان گفت تعرفه های تبلیغات در تلویزیون برخی از شبکه های جدید صدا تعرفه های تبلیغات در تلویزیون سیما، بدون برنامه ریزی های درست در زمینه های مالی، ایجاد شده اند تعرفه های تبلیغات در تلویزیون در نتیجه به منظور کاهش هزینه ها، در دام برنامه های تکراری تعرفه های تبلیغات در تلویزیون آرشیوی افتاده اند. از سوی دیگر نگاهی به درآمد های صدا تعرفه های تبلیغات در تلویزیون سیما نشان می دهد تعرفه های تبلیغات در تلویزیون این سازمان از منابع مالی خوبی برخوردار است. منابعی تعرفه های تبلیغات در تلویزیون برخی از آن تحت عنوان گنج 4.5 هزار میلیاردی در صداوسیما، یاد کرده اند. این امر نشان می دهد تعرفه های تبلیغات در تلویزیون مساله اصلی صدا تعرفه های تبلیغات در تلویزیون سیما مدیریت هزینه ها است تعرفه های تبلیغات در تلویزیون نه مدیریت درآمد ها.
در نتیجه آن چه انتظار می رود این است تعرفه های تبلیغات در تلویزیون ریاست جدید صدا تعرفه های تبلیغات در تلویزیون سیما با مدیریت هزینه های سازمان،‌ در جهت بهبود کیفی برنامه ها تعرفه های تبلیغات در تلویزیون جذب مخاطبان گام بردارد. قیمت هر ثانیه تبلیغ در تلویزیون چند؟ انواع آگهی در قراردادهای سازمان صداوسیما شامل «گزارش آگهی» (رپورتاژ)، «حک آرم»، «دعوت به تماشا»، «زیرنویس»، «بین برنامه» تعرفه های تبلیغات در تلویزیون «بعد از برنامه» است تعرفه های تبلیغات در تلویزیون صداوسیما مقررات بسیار مفصلی هم درباره نوع نشان‌دادن آنها دارد.
هر برنامه در رادیو تعرفه های تبلیغات در تلویزیون تلویزیون دارای یک «طبقه» است تعرفه های تبلیغات در تلویزیون هزینه تبلیغات نیز با توجه به همین طبقه در هر برنامه مشخص می‌شود. هزینه پیام‌های بازرگانی بر اساس قیمت پایه هر ثانیه در هر طبقه تعرفه های تبلیغات در تلویزیون ضریب ماه‌های سال، مشخص می‌شود. مثلا در شبکه اول سیما، در مهر ۹۲، برنامه ساعت هفت صبح دارای طبقه ۲۰ است تعرفه های تبلیغات در تلویزیون برنامه ترکیبی ساعت ۱۶:۴۵، دارای طبقه ۱۷ است.
در انتهای هر سال، اداره کل بازرگانی صداوسیما قیمت پایه هر ثانیه آگهی در هر طبقه را برای سال بعد مشخص می‌کند. این قیمت پایه در هر ماه از سال، به جز فروردین، ‌درصدی نیز افزایش می‌یابد تعرفه های تبلیغات در تلویزیون بیشترین آن مربوط به ماه اسفند با ۶۰‌ درصد افزایش قیمت پایه آگهی نسبت به فروردین‌ماه است.
هر ثانیه آگهی در تلویزیون ایران در طبقه یک، دو‌ هزار تومان تعرفه های تبلیغات در تلویزیون در طبقه ۳۵ تعرفه های تبلیغات در تلویزیون بالاترین طبقه آگهی‌هاست، یک‌ میلیون‌ تعرفه های تبلیغات در تلویزیون ۸۰‌ هزار‌ تومان قیمت دارد. البته برای برخی از برنامه‌های بسیار پرمخاطب، به آخرین طبقه، ‌درصدی هم اضافه می‌شود.
سال‌هاست تعرفه های تبلیغات در تلویزیون صداوسیما با انتقاد مشابهی درباره مضر بودن برخی کالاهایی تعرفه های تبلیغات در تلویزیون تبلیغ می‌کند مواجه است. تبلیغاتی تعرفه های تبلیغات در تلویزیون اگر این سازمان بخواهد از آن چشم بپوشد باید فقط در بخش سیما از روزی 1 میلیارد تومان خداحافظی کند. از دیدگاه تبلیغات، کودکان طعمه‌هایی عالی به شمار می‌روند. آنها زیاد تلویزیون نگاه می‌کنند، پول توجیبی زیادی خرج می‌کنند، با مادر‌هایشان به خرید می‌روند تعرفه های تبلیغات در تلویزیون برای خرید آخرین تولید خوراکی تعرفه های تبلیغات در تلویزیون یا دیگر اقلامی تعرفه های تبلیغات در تلویزیون دوست دارند، آنها را تحت فشار می‌گذارند. در اروپا به تدریج قوانین منع تبلیغات برای کودکان فراگیر می‌شود. مخالفان ادعا می‌کنند تعرفه های تبلیغات در تلویزیون کودکان هنوز تجربه لازم برای تمیز تبلیغات از برنامه‌سازی واقعی را ندارند.
«لارم مارن» مشاور عالی وزارت فرهنگ تعرفه های تبلیغات در تلویزیون سوئد می‌گوید: کودکان توان درک موضوع تبلیغات را ندارند تعرفه های تبلیغات در تلویزیون تبلیغات‌چی‌ها نیز از کودکی تعرفه های تبلیغات در تلویزیون ناپختگی آنها سوءاستفاده می‌کنند.
آمارها می‌گوید ۷۰ درصد کودکان از تبلیغات در نحوه رفتار خوب تاثیر می‌گیرند. ۶۰ درصد والدین از تمایل کودک به خرید اجناس تبلیغ‌شده سخن گفته‌اند
به گزارش نامه نیوز، بررسی تعرفه آگهی در صدا تعرفه های تبلیغات در تلویزیون سیمای ایران تعرفه های تبلیغات در تلویزیون تعرفه آگهی در یورو نیوز نشان می دهد قیمت آگهی در صدا تعرفه های تبلیغات در تلویزیون سیمای ایران به طور متوسط 180 درصد بالاتر از معادل ریالی آگهی در شبکه گسترده ای نظیر یورو نیوز است.
بر اساس ماده 14 تعرفه آگهی امسال صدا تعرفه های تبلیغات در تلویزیون سیمای ایران، 35 طبقه برنامه های تلویزیونی تعریف شده است هر کدام از این طبقه ها در واقع نوع برنامه را مشخص میکند بالا ترین طبقه برنامه است تعرفه های تبلیغات در تلویزیون در شبکه های صدا تعرفه های تبلیغات در تلویزیون سیما در ساعت پر بیننده تعرفه های تبلیغات در تلویزیون پر مخاطب ترین برنامه است تعرفه های تبلیغات در تلویزیون پایین ترین طبقه کم مخاطب ترین برنامه در کم بیننده ترین ساعت را به خود اختصاص داده.
از آنجا تعرفه های تبلیغات در تلویزیون نحوه قیمتگذاری آگهی های تلویزیونی در هر شبکه تلویزیونی در جهان اصول تعرفه های تبلیغات در تلویزیون معیارهای خود را دارد، در اینجا برای مقایسه قیمت این دو شبکه یک مشتری با تقاضا یک دقیقه آگهی در نظر گرفته شده است.
پایین‌ترین هزینه‌ای تعرفه های تبلیغات در تلویزیون یک مشتری برای یک دقیقه (60 ثانیه) آگهی در تلویزیون ایران باید پرداخت کند 4 میلیون 500 هزار تومان تعرفه های تبلیغات در تلویزیون بالاترین نرخ 210 میلیون تومان است. حد وسط قیمت آگهی های صدا تعرفه های تبلیغات در تلویزیون سیما برای یک دقیقه چیزی نزدیک به 51 میلیون تومان برآورد می شود.
لازم به ذکر است تعرفه های تبلیغات در تلویزیون قیمت آگهی برای مشتریان ثابت صدا تعرفه های تبلیغات در تلویزیون سیما متفاوت است تعرفه های تبلیغات در تلویزیون براساس تعرفه هایی تعرفه های تبلیغات در تلویزیون برای گروه های فعالیتی مشتریان در نظر گرفته می شود قیمت آگهی برای آنها متفاوت محاسبه می شود تعرفه های تبلیغات در تلویزیون در اینجا قیمت پایه در نظر گرفته شده است.
بر اساس این گزارش اگر همین تولید کننده تعرفه های تبلیغات در تلویزیون مشتری بخواهد یک دقیقه آگهی در یورو نیوز داشته باشد، بر اساس تعرفه تعرفه های تبلیغات در تلویزیون در زیر ارائه داده شده است، در بخش های سطح پایین این شبکه باید معادل 2 میلیون تعرفه های تبلیغات در تلویزیون 590 هزار تومان، در برنامه های سطح کیفی متوسط در یورو نیوز معادل ریالی 27 میلیون تعرفه های تبلیغات در تلویزیون 552 هزار تومان، همچنین در بهترین برنامه ها باید معادل 43 میلیون تومان بپردازد. به عبارتی قیمت آگهی تلویزیونی 60 ثانیه ای در صدا تعرفه های تبلیغات در تلویزیون سیمای ایران نسبت به یورو نیوز در بخش های کم مخاطب نزدیک به 74 درصد، در بخش های با مخاطب متوسط نزدیک به 85 درصد تعرفه های تبلیغات در تلویزیون در بخش های پر مخاطب 388 درصد گران تر است.
قیمت هر ثانیه آگهی در صدا تعرفه های تبلیغات در تلویزیون سیما برای سال 1393 بر اساس طبقه برنامه(هزار رالو)
جدول بالا تعرفه‌های قیمت پایه آگهى هاى تلویزیونى (قبل) (ارقام به هزار رالد) را نشان می‌دهد همچنین این جدول به عنوان تعرفه پایه آگهى براى همه شبکه‌هاى تلویزیونى لاز مالاجرا است.

کانون اندیشه پارسی

آنالایزر کرونوس - آژانس تبلیغاتی اندیشه پارسی

تعرفه تبلیغ در صدا و سیما

کانون تبلیغاتی اندیشه پارسی ما با توجه به هدف گذاری های مختلفی تبلیغات انجام می دهیم و بررسی اقتصادی امور تبلیغاتی یک امر مهم و بدیهی است. لذا ما با بررسی آماری مخاطبین برنامه های تلویزیونی، هدف گذاری تبلیغاتی و نرخ تعرفه های مصوب پیام های بازرگانی هزینه ها را بررسی می کنیم تا بتوانیم یک تبلیغات موفق را انجام دهیم. با توجه به پیچیده بودن محاسبات تعرفه های پخش تلویزیونی این بررسی چند جانبه، مبحثی زمان بر و دقیق است. برای مثال جدول زیر تعرفه های پایه و تعرفه های محاسبه شده ی یک نمونه ی خاص را نشان می دهد.

تعرفه تبلیغات تلویزیونتعرفه تبلیغات رادیو

کرونوس همانطور که می دانید تبلیغات موفق به دانسته های اولیه ی زیادی نیاز دارد و شامل تعرفه ها، شرایط، میزان بودجه، آمار مخاطبین و بازار هدف و غیره.
از آنجا که این بررسی چند بعدی کاری بس دقیق و با ظرافت خاص است، لذا کانون اندیشه ی پارسی با تهیه و تدوین یک سیستم هوشمند در ایران توانسته گامی نوین در این عرصه بر دارد. کانون اندیشه ی پارسی  سامانه ی هوشمند کرونوس را برای بررسی آماری و چند بعدی تعرفه ها تهیه و تدوین نموده است که در آن شما می توانید این عملیات پیچیده را کاملا هوشمندانه و سیستماتیک انجام دهید.
برای استفاده و آشنایی با سامانه ی کرونوس بر روی لینک زیر کلیک کنید:
آنلایزر کرونوس: موتور هوشمند محاسبه و آنالیز تعرفه تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما
همچنین می توانید فیلم آموزشی نحوه استفاده از سامانه کرونوس را در اینجا ببینید:
آموزش آنلایزر کرونوس

کانون اندیشه پارسی