تعرفه های تبلیغات تلویزیونی


برگزاری بازی‌های لیگ جهانی در ایران، فرصت خوبی برای هواداران ورزش بود تا در ساعات ابتدای شب خودشان را به سالن ورزشگاه آزادی برسانند تعرفه های تبلیغات تلویزیونی از تیم کشورمان حمایت کنند. غیر از مردم تعرفه های تبلیغات تلویزیونی طعم یک هم‌نشینی جذاب تعرفه های تبلیغات تلویزیونی پرهیجان را چشیدند، میزبانی از این مسابقات برای صداوسیما هم فرصت خوبی بود تا دست به کسب درآمد بزند. این گزارش، برخی از درآمدهای تلویزیون کشورمان را از ناحیه پخش مسابقات والیبال ایران تعرفه های تبلیغات تلویزیونی آمریکا مرور می‌کند. شیوه محاسبه هر ثانیه آگهی بخشنامه تعرفه آگهی‌های صداوسیما در سال 94، زمستان سال 93 تصویب تعرفه های تبلیغات تلویزیونی ابلاغ شده است. این لیست تعرفه های تبلیغات تلویزیونی همه ضوابط در آن مندرج شده، همین حالا هم روی سایت بازرگانی صداوسیما به چشم می‌خورد تعرفه های تبلیغات تلویزیونی طبیعی است تعرفه های تبلیغات تلویزیونی مبنای محاسبات ما نیز همین بخشنامه باشد. در این فایل، مشتریان صداوسیما به چهار گروه تقسیم شده‌اند تعرفه های تبلیغات تلویزیونی ما به زبان ساده، هر کدام از آنها را تعرفه های تبلیغات تلویزیونی مبلغی تعرفه های تبلیغات تلویزیونی باید برای هر ثانیه آگهی در هنگام پخش مسابقه والیبال ایران تعرفه های تبلیغات تلویزیونی آمریکا پرداخت می‌کردند، به شما معرفی می‌کنیم. تنها پیش از ورود به اعداد تعرفه های تبلیغات تلویزیونی ارقام نهایی، باید دو تعریف را با هم مرور کنیم تعرفه های تبلیغات تلویزیونی اولی «طبقه» است. براساس ضوابط جاری صداوسیما، تعرفه‌های سازمان براساس کیفیت برنامه، نوع استقبال از آن تعرفه های تبلیغات تلویزیونی نیز ساعت پخش، به 35 طبقه تقسیم می‌شود تعرفه های تبلیغات تلویزیونی در این میان هر چه از طبقه نخست به سمت طبقه 35 حرکت می‌کنیم، نرخ‌ها افزایش پیدا می‌کنند. شما در جدول فوق خواهید دید تعرفه های تبلیغات تلویزیونی همه آگهی‌های شبکه سه هنگام پخش بازی ایران تعرفه های تبلیغات تلویزیونی آمریکا با تعرفه طبقه 35 محاسبه شده تعرفه های تبلیغات تلویزیونی حتی گاهی به ضریب هم رسیده است! در حال حاضر نرخ پایه آگهی‌های تلویزیونی برای طبقه 35، ثانیه‌ای 7 میلیون تعرفه های تبلیغات تلویزیونی 410 هزار تومان است. مفهوم دومی تعرفه های تبلیغات تلویزیونی باید در نظر گرفته شود، «ضریب ماهانه» است. بر این اساس، نرخ آگهی‌های صداوسیما در هر ماه متفاوت است. در جدولی تعرفه های تبلیغات تلویزیونی روی سایت قرار گرفته، مشخص است تعرفه های تبلیغات تلویزیونی آگهی‌های خردادماه 30 درصد افزایش نرخ دارند، بنابراین کسانی تعرفه های تبلیغات تلویزیونی در طبقه 35 باشند تعرفه های تبلیغات تلویزیونی در ماه خرداد بخواهند به تلویزیون آگهی بدهند، باید هر ثانیه 9 میلیون تعرفه های تبلیغات تلویزیونی 633 هزار تومان بپردازند. جالب است بدانید حتی جایگاه پخش آگهی (مثلا به‌عنوان تبلیغ اول یا دوم) می‌تواند منجر به افزایش قیمت تا 30 درصد شود! گروه اول: اپراتورهای تلفن همراه- ضریب 35+ 100 درصد- هر ثانیه آگهی معادل: 19 میلیون تعرفه های تبلیغات تلویزیونی 266 هزار تومان. گروه دوم: بانک‌ها تعرفه های تبلیغات تلویزیونی موسسات مالی تعرفه های تبلیغات تلویزیونی اعتباری- ضریب 35+ 60 درصد- هر ثانیه آگهی معادل: 15 میلیون تعرفه های تبلیغات تلویزیونی 412 هزار تعرفه های تبلیغات تلویزیونی 800 تومان. گروه سوم: وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها تعرفه های تبلیغات تلویزیونی موسسات عام عمومی تعرفه های تبلیغات تلویزیونی غیردولتی- ضریب 35+ 30 درصد- هر ثانیه آگهی معادل: 12 میلیون تعرفه های تبلیغات تلویزیونی 522 هزار تعرفه های تبلیغات تلویزیونی 900 تومان. گروه چهارم: دیگران- ضریب 35- هر ثانیه آگهی معادل: 9 میلیون تعرفه های تبلیغات تلویزیونی 633 هزار تومان. یک درآمد میلیاردی نرخ‌ها را می‌بینید تعرفه های تبلیغات تلویزیونی البته شاهد حجم آگهی‌ها هم هستید؛ بنابراین احتمالا محاسبه تقریبی درآمد صداوسیما از ناحیه پخش مسابقات والیبال چندان دشوار نخواهد بود. با این وجود دستیابی به یک عدد دقیق در این گزارش، به دلایلی مقدور نیست. از جمله مهم‌ترین عوامل این موضوع آن است تعرفه های تبلیغات تلویزیونی بسیاری از شرکت‌های طرف حساب صداوسیما بر اساس نوع قراردادهایی تعرفه های تبلیغات تلویزیونی با سازمان می‌بندند، از مشوق‌های این مجموعه بهره‌مند می‌شوند؛ حمایت‌هایی تعرفه های تبلیغات تلویزیونی اصطلاحا از آنها به‌عنوان «اضافه‌پخش» یاد می‌شود تعرفه های تبلیغات تلویزیونی محاسبه دقیق مبلغ پرداختی را ناممکن می‌سازد. در این میان اما ذکر چند نکته خالی از لطف نیست: - در اطلاعیه‌هایی تعرفه های تبلیغات تلویزیونی برای بازی ایران- آمریکا تعرفه های تبلیغات تلویزیونی ایران- لهستان روی خروجی سایت بازرگانی صداوسیما قرار گرفته، این نکته درج شده تعرفه های تبلیغات تلویزیونی تبلیغات مربوط به نشان آگهی تعرفه های تبلیغات تلویزیونی تقدیم برنامه در لیگ جهانی والیبال قبلا واگذار شده است. در تماسی تعرفه های تبلیغات تلویزیونی خبرنگار روزنامه «دنیای اقتصاد» با واحد آگهی بازرگانی صداوسیما داشت، متصدی مربوطه ضمن تایید این مطلب، از اعلام رقم توافق شده در این مورد خودداری کرد. آنچه مشخص است اینکه بخش نشان آگهی تعرفه های تبلیغات تلویزیونی نیز آگهی تقدیم برنامه تا پایان لیگ جهانی در اختیار هیچ شرکت دیگری قرار نخواهد گرفت؛ چرا تعرفه های تبلیغات تلویزیونی قبلا قرارداد واگذاری‌اش را بسته‌اند. - پخش زیرنویس‌های تبلیغاتی را هم باید به مجموعه درآمدهای سازمان اضافه کرد. براساس اطلاعات به دست آمده، هزینه هر زیرنویس به اندازه 15 ثانیه تیزر محاسبه خواهد شد. جالب است بدانید در گیم اول بازی دوم ایران تعرفه های تبلیغات تلویزیونی آمریکا، مجموعا 17 آگهی زیرنویس پخش شد تعرفه های تبلیغات تلویزیونی احتمالا با ضرب آن در عدد سه می‌توانید به یک رقم قابل توجه دست پیدا کنید! همچنین به تازگی در برخی برنامه‌های تلویزیونی شاهد بازگشت «تبلیغات گوشواره‌ای» هستیم. این آگهی تعرفه های تبلیغات تلویزیونی برای مدتی در سیما منسوخ شده بود، به درج نشان شرکت‌ها تعرفه های تبلیغات تلویزیونی موسسات مختلف در بالای تصویر، سمت راست مربوط می‌شود. در دو مسابقه ایران تعرفه های تبلیغات تلویزیونی آمریکا، این گونه از تبلیغ بار دیگر توسط شبکه سه انجام گرفت. - هزینه تبلیغات شفاهی را هم باید به جمع درآمدهای سازمان از ناحیه پخش این مسابقات اضافه کرد. اگر بیننده دو بازی ایران تعرفه های تبلیغات تلویزیونی آمریکا بوده باشید، حتما شنیده‌اید تعرفه های تبلیغات تلویزیونی بهزاد کاویانی بارها از یک برند خاص تعرفه های تبلیغات تلویزیونی اسپانسر برنامه بود نام برد. بدیهی است تعرفه های تبلیغات تلویزیونی رقم این اسپانسرینگ ویژه، با همه تعرفه‌های آگهی فرق دارد تعرفه های تبلیغات تلویزیونی به این راحتی‌ها هم نمی‌توان از آن سر درآورد! - درآمدهای هنگفتی تعرفه های تبلیغات تلویزیونی در این مطلب برشمردیم، حتی می‌توانست از این بیشتر هم باشد؛ اما چند مساله موجب کاهش سود پخش این مسابقات شد. از یکسو تقارن زمان برگزاری این بازی با مراسم اذان تعرفه های تبلیغات تلویزیونی افطار باعث شد از حجم آگهی‌ها کاسته شود؛ طوری تعرفه های تبلیغات تلویزیونی مثلا در بازی دوم ایران تعرفه های تبلیغات تلویزیونی آمریکا، تنها هشت دقیقه آگهی قبل از بازی، سه دقیقه سال‌هاست تعرفه های تبلیغات تلویزیونی صداوسیما با انتقاد مشابهی درباره مضر بودن برخی کالاهایی تعرفه های تبلیغات تلویزیونی تبلیغ می‌کند مواجه است. تبلیغاتی تعرفه های تبلیغات تلویزیونی اگر این سازمان بخواهد از آن چشم بپوشد باید فقط در بخش سیما از روزی 1 میلیارد تومان خداحافظی کند
در هر دو نوع قرارداد یک تعرفه های تبلیغات تلویزیونی دو تعرفه های تبلیغات تلویزیونی در اداره کل بازرگانی وجود دارد، هزینه هر ثانیه رپورتاژ در یک برنامه بین 60 تا 70‌ درصد نرخ طبقه آن برنامه است. قیمت هر ثانیه حک آرم شرکت‌ها در یک برنامه 50‌ درصد نرخ طبقه آن است. قیمت دعوت به تماشای برنامه‌ها بسته به قبل، بین یا بعد برنامه متفاوت است تعرفه های تبلیغات تلویزیونی بین 80‌ درصد تا دو برابر نرخ طبقه برنامه‌هاست. نرخ هر ثانیه زیرنویس در یک برنامه به اندازه نرخ طبقه همان برنامه است. قیمت آگهی‌های بین برنامه، بین یک تعرفه های تبلیغات تلویزیونی نیم تا دو برابر نرخ طبقه همان برنامه است.
البته در اینجا موضوع دیگری نیز قابل توجه است تعرفه های تبلیغات تلویزیونی آن هم پخش برخی تبلیغات مضر است.
هرچند تعرفه های تبلیغات تلویزیونی اصل‏ یکصد تعرفه های تبلیغات تلویزیونی هفتاد تعرفه های تبلیغات تلویزیونی پنجم‏ قانون اساسی می گوید که‌در رسانه‏ های‏ گروهی‏( رادیو تعرفه های تبلیغات تلویزیونی تلویزیون‏ ) آزادی‏ انتشارات‏ تعرفه های تبلیغات تلویزیونی تبلیغات‏ طبق‏ موازین‌ اسلامی‏ باید تأمین‏ شود، اما قرارهم نیست تبلیغاتی تعرفه های تبلیغات تلویزیونی برای جامعه مضر است پخش شود. سال‌هاست تعرفه های تبلیغات تلویزیونی صداوسیما با انتقاد مشابهی درباره مضر بودن برخی کالاهایی تعرفه های تبلیغات تلویزیونی تبلیغ می‌کند مواجه است. تبلیغاتی تعرفه های تبلیغات تلویزیونی اگر این سازمان بخواهد از آن چشم بپوشد باید فقط در بخش سیما از روزی 1 میلیارد تومان خداحافظی کند. از دیدگاه تبلیغات، کودکان طعمه‌هایی عالی به شمار می روند. آنها زیاد تلویزیون نگاه می‌کنند، پول توجیبی زیادی خرج می‌کنند، با مادر‌هایشان به خرید می‌روند تعرفه های تبلیغات تلویزیونی برای خرید آخرین تولید خوراکی تعرفه های تبلیغات تلویزیونی یا دیگر اقلامی تعرفه های تبلیغات تلویزیونی دوست دارند، آنها را تحت فشار می گذارند. در اروپا به تدریج قوانین منع تبلیغات برای کودکان فراگیر می‌شود. مخالفان ادعا می‌کنند تعرفه های تبلیغات تلویزیونی کودکان هنوز تجربه لازم برای تمیز تبلیغات از برنامه‌سازی واقعی را ندارند.
«لارم مارن»، مشاور عالی وزارت فرهنگ تعرفه های تبلیغات تلویزیونی سوئد می‌گوید: «کودکان توان درک موضوع تبلیغات را ندارند تعرفه های تبلیغات تلویزیونی تبلیغات‌چی‌ها نیز از کودکی تعرفه های تبلیغات تلویزیونی ناپختگی آنها سوءاستفاده می‌کنند».
آمارها می‌گوید 70 درصد کودکان از تبلیغات در نحوه رفتار خوب تاثیر می گیرند. 60 درصد والدین از تمایل کودک به خرید اجناس تبلیغ شده سخن گفته اند. ماده 12 بند 10 نیز تصریح کرده تعرفه های تبلیغات تلویزیونی تبلیغ کالای بازرگانی تعرفه های تبلیغات تلویزیونی خدمات تجارتی در کودکستان ها، دبستا ن های تعرفه های تبلیغات تلویزیونی دبیرستان ها ممنوع است.
به طور کلی می‌توان گفت تعرفه های تبلیغات تلویزیونی این سازمان درآمد خوبی از تبلیغات درتلویزیون دارد اما این مسئله نباید فراموش شود تعرفه های تبلیغات تلویزیونی سلامت فکری تعرفه های تبلیغات تلویزیونی جسمی کودکان نسبت به سود حاصل از تبلیغات ارجحیت پیدا کند تعرفه های تبلیغات تلویزیونی اینکه این هزینه ها در کجا تعرفه های تبلیغات تلویزیونی صرف انجام چه اموری می‌شود؟
مجموعه ضوابط تعرفه های تبلیغات تلویزیونی مقررات جذب تعرفه های تبلیغات تلویزیونی پذیرش آگهی تبلیغات بازرگانی سال ۱۳۹۴ در راستای سیاست‌های اصل 44 تعرفه های تبلیغات تلویزیونی سیاست ‌های اقتصاد مقاومتی بر اساس برآورد ظرفیت‌ های پیش‌بینی‌شده باهدف حمایت حداکثری از کار تعرفه های تبلیغات تلویزیونی سرمایه ایرانی برگرفته از رویکرد زیر تهیه تعرفه های تبلیغات تلویزیونی تدوین شده است.
ـ تأمین رشد تعرفه های تبلیغات تلویزیونی پویا تعرفه های تبلیغات تلویزیونی بهبود شاخص‌های اقتصاد مقاومتی
ـ حمایت از کارآفرینان تعرفه های تبلیغات تلویزیونی به حداکثر رساندن مشارکت واحدهای تولیدی تعرفه های تبلیغات تلویزیونی خدماتی کشور
ـ حمایت از تولیدکنندگان، صادرکنندگان محصولات تعرفه های تبلیغات تلویزیونی خدمات ایرانی
ـ حمایت از مخترعین تعرفه های تبلیغات تلویزیونی فعالان دانش بنیان
ـ ایجاد رقابت سالم در حوزه‌های تولیدی کشور
ـ توجه جدی به اصلاح الگوی مصرف تعرفه های تبلیغات تلویزیونی ترویج مصرف کالاهای داخلی

کانون اندیشه پارسی

آنالایزر کرونوس - آژانس تبلیغاتی اندیشه پارسی

تعرفه تبلیغ در صدا و سیما

کانون تبلیغاتی اندیشه پارسی ما با توجه به هدف گذاری های مختلفی تبلیغات انجام می دهیم و بررسی اقتصادی امور تبلیغاتی یک امر مهم و بدیهی است. لذا ما با بررسی آماری مخاطبین برنامه های تلویزیونی، هدف گذاری تبلیغاتی و نرخ تعرفه های مصوب پیام های بازرگانی هزینه ها را بررسی می کنیم تا بتوانیم یک تبلیغات موفق را انجام دهیم. با توجه به پیچیده بودن محاسبات تعرفه های پخش تلویزیونی این بررسی چند جانبه، مبحثی زمان بر و دقیق است. برای مثال جدول زیر تعرفه های پایه و تعرفه های محاسبه شده ی یک نمونه ی خاص را نشان می دهد.

تعرفه تبلیغات تلویزیونتعرفه تبلیغات رادیو

کرونوس همانطور که می دانید تبلیغات موفق به دانسته های اولیه ی زیادی نیاز دارد و شامل تعرفه ها، شرایط، میزان بودجه، آمار مخاطبین و بازار هدف و غیره.
از آنجا که این بررسی چند بعدی کاری بس دقیق و با ظرافت خاص است، لذا کانون اندیشه ی پارسی با تهیه و تدوین یک سیستم هوشمند در ایران توانسته گامی نوین در این عرصه بر دارد. کانون اندیشه ی پارسی  سامانه ی هوشمند کرونوس را برای بررسی آماری و چند بعدی تعرفه ها تهیه و تدوین نموده است که در آن شما می توانید این عملیات پیچیده را کاملا هوشمندانه و سیستماتیک انجام دهید.
برای استفاده و آشنایی با سامانه ی کرونوس بر روی لینک زیر کلیک کنید:
آنلایزر کرونوس: موتور هوشمند محاسبه و آنالیز تعرفه تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما
همچنین می توانید فیلم آموزشی نحوه استفاده از سامانه کرونوس را در اینجا ببینید:
آموزش آنلایزر کرونوس

کانون اندیشه پارسی