تبلیغات شبکه سه صدا و سیما


العمل طرف های مخاطب را درخصوص موضوعات گوناگون بسنجد، سنجش افکار عمومی از طرق گوناگون مانند تهیه پرسشنامه، مصاحبه، دریافت نظرات تبلیغات شبکه سه صدا و سیما انتقادات و... است. این راه رسانه را در رفع مشکلات تبلیغات شبکه سه صدا و سیما توجه بیشتر به نقاط قوت یاری می کند.
بنابراین یک رسانه باید مخاطب را به فکر وادارد؛ مبدع ایده های جدید در حیطه های گوناگون باشد؛ محلی برای نقد تبلیغات شبکه سه صدا و سیما اظهار نظرهای دلسوزانه تبلیغات شبکه سه صدا و سیما عملی باشد؛ با درج مطالب پژوهشی تبلیغات شبکه سه صدا و سیما آموزشی در بالابردن سطح علمی جامعه موثر باشد؛ میزگردهای غنی رسانه یی درخصوص موضوعات هدف برگزار کند؛ به چالش ها تبلیغات شبکه سه صدا و سیما مشکلات تبلیغات شبکه سه صدا و سیما راهکارهای قابل انجام بپردازد تبلیغات شبکه سه صدا و سیما بحران های پیش رو را پیش بینی کند؛ واقعیات را به دور از هرگونه جانبداری بیان کند؛ با انجام موارد فوق به عنوان یک بازوی توانمند سیستمی در جامعه تبلیغات شبکه سه صدا و سیما در کنار نظام ایفای نقش کند.
درآمد حدود یک میلیارد تومان از تبلیغات فقط تلویزیونی، تبلیغات شبکه سه صدا و سیما چندان از نظر کارشناسان مفید نیستند، سبب شده تا صداوسیما چندان به هشدارهای متخصصان درباره تبلیغات مضر توجه نکند. به گزارش نامه، هرچند تبلیغات شبکه سه صدا و سیما اصل‏ یکصد تبلیغات شبکه سه صدا و سیما هفتاد تبلیغات شبکه سه صدا و سیما پنجم‏ قانون اساسی می گوید تبلیغات شبکه سه صدا و سیما در رسانه‏ های‏ گروهی‏ ( رادیو تبلیغات شبکه سه صدا و سیما تلویزیون‏ ) آزادی‏ انتشارات‏ تبلیغات شبکه سه صدا و سیما تبلیغات‏ طبق‏ موازین‏ اسلامی‏ باید تأمین‏ شود، اما قرار هم بر تبلیغاتی تبلیغات شبکه سه صدا و سیما مضر برای جامعه باشد هم نیست. سال‌هاست تبلیغات شبکه سه صدا و سیما صداوسیما با انتقاد مشابهی درباره مضر بودن برخی کالاهایی تبلیغات شبکه سه صدا و سیما تبلیغ می کند مواجه است. تبلیغاتی تبلیغات شبکه سه صدا و سیما اگر این سازمان بخواهد از آن چشم بپوشد باید فقط در بخش سیما از با روزی ۲ میلیارد تومان خداحافظی کند. در آخرین این انتقادها، دکتر طریقت منفرد وزیر بهداشت، درمان تبلیغات شبکه سه صدا و سیما آموزش پزشکی در جلسه ای تبلیغات شبکه سه صدا و سیما معاون اول رئیس جمهوری حضور داشت گفت: تقاضا داریم در نهادهای فعال تبلیغات شبکه سه صدا و سیما در راس آنها صدا تبلیغات شبکه سه صدا و سیما سیما، "سلامت" را یاری کنید. وقتی کودکان به مصرف مواد غذایی پرنمک تشویق می‌شوند تبلیغات شبکه سه صدا و سیما به این مواد غذایی عادت می‌کنند، چگونه می‌توان این موضوع را اصلاح کرد. وزیر بهداشت با انتقاد از تبلیغ مواد غذایی پرنمک تبلیغات شبکه سه صدا و سیما همچنین مواد غذایی تبلیغات شبکه سه صدا و سیما از سلامت کافی برخوردار نیستند، افزود: همین مواد غذایی پرنمک، یکی از عوامل فشارخون زودرس در افراد است. اگر این اقدامات در صدا تبلیغات شبکه سه صدا و سیما سیما کنترل نشود، مسائل خاص خود را در سبک زندگی افراد جامعه به دنبال خواهد داشت. از دیدگاه تبلیغات، کودکان طعمه‌هایی عالی به شمار می روند. آنها زیاد تلویزیون نگاه می‌کنند، پول توجیبی زیادی خرج می‌کنند، با مادر‌هایشان به خرید می‌روند تبلیغات شبکه سه صدا و سیما برای خرید آخرین تولید خوراکی تبلیغات شبکه سه صدا و سیما یا دیگر اقلامی تبلیغات شبکه سه صدا و سیما دوست دارند، آنها را تحت فشار می گذارند. در اروپا به تدریج قوانین منع تبلیغات برای کودکان فراگیر می‌شود. مخالفان ادعا می‌کنند تبلیغات شبکه سه صدا و سیما کودکان هنوز تجربه لازم برای تمیز تبلیغات از برنامه‌سازی واقعی را ندارند. «لارم مارن»، مشاور عالی وزارت فرهنگ تبلیغات شبکه سه صدا و سیما سوئد می‌گوید: «کودکان توان درک موضوع تبلیغات را ندارند تبلیغات شبکه سه صدا و سیما تبلیغات‌چی‌ها نیز از کودکی تبلیغات شبکه سه صدا و سیما ناپختگی آنها سوءاستفاده می‌کنند». آمارها می‌گوید ۷۰ درصد کودکان از تبلیغات در نحوه رفتار خوب تاثیر می گیرند. ۶۰ درصد والدین از تمایل کودک به خرید اجناس تبلیغ شده سخن گفته اند. ماده ۱۲ بند ۱۰ نیز تصریح کرده تبلیغات شبکه سه صدا و سیما تبلیغ کالای بازرگانی تبلیغات شبکه سه صدا و سیما خدمات تجارتی در کودکستان ها، دبستا ن های تبلیغات شبکه سه صدا و سیما دبیرستان ها ممنوع است. با این همه سیما با بازار چرب تبلیغات شبکه سه صدا و سیما نرمی مواجه است تبلیغات شبکه سه صدا و سیما به این راحتی‌ها نمی‌تواند از آن دل بکند. بد نیست پیش از ادامه نگاهی به جدول تعرفه بیندازید.
طبق تعرفه‌های اعلام شده در سال‌های پیش تبلیغات شبکه سه صدا و سیما همچنین تعرفه‌های امسال تبلیغات شبکه سه صدا و سیما در جدول دیدید، به طور متوسط می‌توان گفت تبلیغات شبکه سه صدا و سیما این سازمان درآمد خوبی از تبلیغات فقط در تلویزیون دارد. اگر این عدد را به طور متوسط ۱۰۰ هزار تومان قرار دهیم تبلیغات شبکه سه صدا و سیما فرض کنیم تبلیغات شبکه سه صدا و سیما این سازمان در طول هر یک ساعت ۱۰ دقیقه آگهی پخش کند(که معمولا بیشتر است!)، عدد آن در طول ۲۴ ساعت ۱۲۰ دقیقه می‌شود تبلیغات شبکه سه صدا و سیما به عبارتی می‌دهد ۷ هزار تبلیغات شبکه سه صدا و سیما ۲۰۰ ثانیه تبلیغات شبکه سه صدا و سیما اگر ضرب در ۱۰۰ هزار تومنش کنیم می شود چیزی حدود ۷۲۰ میلیون تومان درآمد فقط از آگهی های تلویزیونی. با این درآمد شاید کمی سخت باشد تبلیغات شبکه سه صدا و سیما انتظار داشته باشیم صداوسیما توجهی کند به اینکه آیا تبلیغاتش برای سلامتی بچه‌ها ضرر دارد یا نه.
بررسی تعرفه آگهی در صدا تبلیغات شبکه سه صدا و سیما سیمای ایران تبلیغات شبکه سه صدا و سیما تعرفه آگهی در یورو نیوز نشان می دهد قیمت آگهی در صدا تبلیغات شبکه سه صدا و سیما سیمای ایران به طور متوسط ۱۸۰ درصد بالاتر از معادل ریالی آگهی در شبکه گسترده ای نظیر یورو نیوز است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، بر اساس ماده ۱۴ تعرفه آگهی امسال صدا تبلیغات شبکه سه صدا و سیما سیمای ایران، ۳۵ طبقه برنامه های تلویزیونی تعریف شده است هر کدام از این طبقه ها در واقع نوع برنامه را مشخص میکند بالا ترین طبقه برنامه است تبلیغات شبکه سه صدا و سیما در شبکه های صدا تبلیغات شبکه سه صدا و سیما سیما در ساعت پر بیننده تبلیغات شبکه سه صدا و سیما پر مخاطب ترین برنامه است تبلیغات شبکه سه صدا و سیما پایین ترین طبقه کم مخاطب ترین برنامه در کم بیننده ترین ساعت را به خود اختصاص داده.
قیمت آگهی برای مشتریان ثابت صدا تبلیغات شبکه سه صدا و سیما سیما متفاوت است تبلیغات شبکه سه صدا و سیما براساس تعرفه هایی تبلیغات شبکه سه صدا و سیما برای گروههای فعالیتی مشتریان درنظر گرفته میشود، قیمت آگهی برای آنها متفاوت محاسبه میشود تبلیغات شبکه سه صدا و سیما در اینجا قیمت پایه در نظر گرفته شده است. اگر همین تولید کننده تبلیغات شبکه سه صدا و سیما مشتری بخواهد یک دقیقه آگهی در یورو نیوز داشته باشد، براساس تعرفه تبلیغات شبکه سه صدا و سیما در زیر ارائه داده شده است، در بخشهای سطح پایین این شبکه باید معادل 2 میلیون تبلیغات شبکه سه صدا و سیما 590 هزار تومان، در برنامه های سطح کیفی متوسط در یورو نیوز معادل ریالی 27 میلیون تبلیغات شبکه سه صدا و سیما 552 هزار تومان، همچنین در بهترین برنامه ها باید معادل 43 میلیون تومان بپردازد. به عبارتی قیمت آگهی تلویزیونی 60 ثانیهای در صدا تبلیغات شبکه سه صدا و سیما سیمای ایران نسبت به یورو نیوز در بخشهای کم مخاطب نزدیک به 74 درصد، در بخشهای با مخاطب متوسط نزدیک به 85 درصد تبلیغات شبکه سه صدا و سیما در بخشهای پرمخاطب 388 درصد گرانتر است.
از آنجا تبلیغات شبکه سه صدا و سیما نحوه قیمت گذاری آگهی های تلویزیونی در هر شبکه تلویزیونی در جهان اصول تبلیغات شبکه سه صدا و سیما معیارهای خود را دارد، در اینجا برای مقایسه قیمت این دو شبکه یک مشتری با تقاضا یک دقیقه آگهی در نظر گرفته شده است. پایین ترین هزینه ای تبلیغات شبکه سه صدا و سیما یک مشتری برای یک دقیقه (60 ثانیه) آگهی در تلویزیون ایران باید پرداخت کند 4 میلیون 500 هزار تومان تبلیغات شبکه سه صدا و سیما بالاترین نرخ 210 میلیون تومان است.
طبق ماده 15 این نرخ نامه، چنانچه بر اساس عرضه تبلیغات شبکه سه صدا و سیما تقاضا میانگین تقاضای یك بسته آگهی در نیمه اول هر ماه بیش از 60، 75 تبلیغات شبکه سه صدا و سیما یا 90 درصد از حجم آن بسته آگهی باشد بترتیب 1،2 تبلیغات شبکه سه صدا و سیما 3 طبقه افزایش خواهد یافت. همچنین چنانچه به ترتیب 30 تبلیغات شبکه سه صدا و سیما 20 تبلیغات شبکه سه صدا و سیما 10 درصد حجم را اشغال كند، به ترتیب 1 تبلیغات شبکه سه صدا و سیما 2 تبلیغات شبکه سه صدا و سیما 3 طبقه كاهش داده خواهد شد.براساس ماده 16 - با توجه به اینكه برنامه هاى صدا تبلیغات شبکه سه صدا و سیما سیما در ماههایى از سال با نسبتی بیشتر دارای بیننده است؛ بین 20 تا 60 درصدبه جدول پایه اعمال میشود.
همچنین براساس ماده 17، تعرفه آگهی هاى خارجى 2 برابر تعرفه داخلى محاسبه میشود. بر اساس ماده 18 این اساسنامه مبنای تیزر در تلویزیون بر اساس 15 ثانیه تعیین می شود تبلیغات شبکه سه صدا و سیما كمتر از آن نیز همان 15 ثانیه محاسبه میشود. مبلغ 8 درصدقرارداد به عنوان مالیات بر ارزش افزوده هر قرارداد نیز به طور جداگانه از مشتری دریافت خواهد شد. مشتری اگر بخواهد تبلیغاتی در شکل رسانه های دیداری تبلیغات شبکه سه صدا و سیما شنیداری داشته باشد، ناچار است طبق این قوانین عمل کند چراکه هیچ جایگزینی برای تبلیغات به جز صدا تبلیغات شبکه سه صدا و سیما سیما ندارد.
براساس تبصره های موجود برای سفارش آگهی برای یك زمان ثابت تبلیغات شبکه سه صدا و سیما فیكس شده (مثلا در بین یك برنامه خاص) امكان افزودن 20 درصد به هزینه های اعلام شده در جدول وجود دارد. برای یك جای خاص در بین آگهی ها (برای مثال اولین یا آخرین آگهی در بین آگهی ها) 15 درصد به هزینه های اعلام شده در جدول اضافه می شود. آگهی تبلیغاتی ماهیتاً یک برنامه تلویزیونی است تبلیغات شبکه سه صدا و سیما به رغم زمان کوتاه هدفی بلند تبلیغات شبکه سه صدا و سیما تأثیری عمیق تبلیغات شبکه سه صدا و سیما گسترده دارد، چرا تبلیغات شبکه سه صدا و سیما با بهره گیری از تکنیک های پیشرفته، بیانی شیوا تبلیغات شبکه سه صدا و سیما موجز تبلیغات شبکه سه صدا و سیما ساختار قوی، عمدتا توسط زبده ترین متخصصان تهیه تبلیغات شبکه سه صدا و سیما اغلب در پربیننده ترین ساعات رسانه پخش می شود. بی تردید جذابیت هر چه افزون تر این شاهکارهای کوچک تبلیغات شبکه سه صدا و سیما در واقع نشان از درک عمیق هنری، اندیشه های توانا تبلیغات شبکه سه صدا و سیما خلاقیت ذهنی سازندگان دارد کمال مطلوب است، مشروط براینکه حریم ارزش های فرهنگی تبلیغات شبکه سه صدا و سیما اجتماعی جامعه تبلیغات شبکه سه صدا و سیما اولی ترین مسئولیت هنر تبلیغات شبکه سه صدا و سیما هنرمند متعهد تبلیغات شبکه سه صدا و سیما بل آحاد جامعه است ، حفظ گردد. برای مشاهده متن کامل دستور العمل تبلیغات شبکه سه صدا و سیما مجموعه ضوابط تولید آگهی های تلویزیونی (تیزر) تبلیغات شبکه سه صدا و سیما بوسیله اداره کل بازرگانی سازمان صدا وسیما تهیه شده است اینجا را کلیک کنید: ضوابط تولید آگهی های تلویزیونی - See more at: http://aftabfilm.com/agahi#sthash.wmRtoQJr.dpuf
امروزه بسیاری از افراد برای فروش کالاهای خود تبلیغات شبکه سه صدا و سیما یا تجارت از ابزارهای تبلیغاتی استفاده می‌کنند. بیلبورد، تراکت، توزیع سی‌دی تبلیغات شبکه سه صدا و سیما ... همگی جزء ابزارهایی است تبلیغات شبکه سه صدا و سیما در سطح جامعه برای فروش کالا استفاده می‌شود. اما در ایران مهم‌ترین ابزار برای تبلیغات، رسانه ملی تبلیغات شبکه سه صدا و سیما صدا تبلیغات شبکه سه صدا و سیما سیماست. رادیو تبلیغات شبکه سه صدا و سیما به‌ویژه تلویزیون به دلیل اینکه مخاطب بسیار بالایی دارد بیشتر مورد توجه افرادی قرارگرفته تبلیغات شبکه سه صدا و سیما به دنبال تجارت تبلیغات شبکه سه صدا و سیما ارائه خدمات هستند. به گزارش دانا، انواع آگهی در قراردادهای سازمان صداوسیما شامل «گزارش آگهی» (رپورتاژ)، «حک آرم»، «دعوت به تماشا»، «زیرنویس»، «بین برنامه» تبلیغات شبکه سه صدا و سیما «بعد از برنامه» است تبلیغات شبکه سه صدا و سیما صداوسیما مقررات بسیار مفصلی هم درباره نوع نشان‌دادن آنها دارد. هر برنامه در رادیو تبلیغات شبکه سه صدا و سیما تلویزیون دارای یک «طبقه» است تبلیغات شبکه سه صدا و سیما هزینه تبلیغات نیز با توجه به همین طبقه در هر برنامه مشخص می‌شود. هزینه پیام‌های بازرگانی بر اساس قیمت پایه هر ثانیه در هر طبقه تبلیغات شبکه سه صدا و سیما ضریب ماه‌های سال، مشخص می‌شود

کانون اندیشه پارسی

آنالایزر کرونوس - آژانس تبلیغاتی اندیشه پارسی

تعرفه تبلیغ در صدا و سیما

کانون تبلیغاتی اندیشه پارسی ما با توجه به هدف گذاری های مختلفی تبلیغات انجام می دهیم و بررسی اقتصادی امور تبلیغاتی یک امر مهم و بدیهی است. لذا ما با بررسی آماری مخاطبین برنامه های تلویزیونی، هدف گذاری تبلیغاتی و نرخ تعرفه های مصوب پیام های بازرگانی هزینه ها را بررسی می کنیم تا بتوانیم یک تبلیغات موفق را انجام دهیم. با توجه به پیچیده بودن محاسبات تعرفه های پخش تلویزیونی این بررسی چند جانبه، مبحثی زمان بر و دقیق است. برای مثال جدول زیر تعرفه های پایه و تعرفه های محاسبه شده ی یک نمونه ی خاص را نشان می دهد.

تعرفه تبلیغات تلویزیونتعرفه تبلیغات رادیو

کرونوس همانطور که می دانید تبلیغات موفق به دانسته های اولیه ی زیادی نیاز دارد و شامل تعرفه ها، شرایط، میزان بودجه، آمار مخاطبین و بازار هدف و غیره.
از آنجا که این بررسی چند بعدی کاری بس دقیق و با ظرافت خاص است، لذا کانون اندیشه ی پارسی با تهیه و تدوین یک سیستم هوشمند در ایران توانسته گامی نوین در این عرصه بر دارد. کانون اندیشه ی پارسی  سامانه ی هوشمند کرونوس را برای بررسی آماری و چند بعدی تعرفه ها تهیه و تدوین نموده است که در آن شما می توانید این عملیات پیچیده را کاملا هوشمندانه و سیستماتیک انجام دهید.
برای استفاده و آشنایی با سامانه ی کرونوس بر روی لینک زیر کلیک کنید:
آنلایزر کرونوس: موتور هوشمند محاسبه و آنالیز تعرفه تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما
همچنین می توانید فیلم آموزشی نحوه استفاده از سامانه کرونوس را در اینجا ببینید:
آموزش آنلایزر کرونوس

کانون اندیشه پارسی