تعرفه تبلیغات در شبکه سه


در صدا تعرفه تبلیغات در شبکه سه سیما تعرفه تبلیغات در شبکه سه مطبوعات تعرفه تبلیغات در شبکه سه میادین ورزشی بودیم. لذا علت پخش تبلیغات این شركت را در اسرع وقت به این حوزه اعلام نمائید.
رئیس دادگستری: چی... نمی‌دانم!
این نامه‌نگاری‌ها در حالی است كه دو ماه قبل وزارت راه تعرفه تبلیغات در شبکه سه شهرسازی نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه داده بود كه در آن آمده است: شركت توسعه بین‌الملل شاندیز در مغایرت با ماده 9 قانون منع فروش واگذاری اراضی مسكونی مصوب 1381 تعرفه تبلیغات در شبکه سه ماده 21 قانون پیش فروش ساختمان اقدام به پیش‌فروش ساختمان كرده است تعرفه تبلیغات در شبکه سه این اقدام در حالی است كه بر اساس قانون درج تبلیغات بدون مجوزهای لازم جرم محسوب می‌شود.
نكته قابل تامل در گزارش تعرفه تبلیغات در شبکه سه نامه وزارت راه به رئیس قوه قضائیه این است كه آملی لاریجانی خردادماه سال جاری مطلع شده است كه شركت پدیده بدون طی مراحل تشریفات قانونی اقدام به مراحل اجرایی تعرفه تبلیغات در شبکه سه ساختمانی كرده است. ولی علی‌رغم مكاتبات عدیده میان اداره كل راه تعرفه تبلیغات در شبکه سه شهرسازی خراسان رضوی با شهرداری مشهد تعرفه تبلیغات در شبکه سه اطلاع شركت پدیده از لزوم رعایت تشریفات مربوطه بدون طی مراحل قانونی تعرفه تبلیغات در شبکه سه اخذ مجوزهای لازم عملیات اجرایی پدیده شاندیز آغاز شده تعرفه تبلیغات در شبکه سه اقدام به پیش فروش واحدها به اشخاص در سطح كشور كرده است كه اداره كل راه تعرفه تبلیغات در شبکه سه شهرسازی كتبا شكایتی را علیه شركت پدیده در دادسرای مشهد مطرح كرد.
به گزارش تابناك هر چند تاریخ این نامه برای 2 ماه قبل است ولی انگار رئیس قوه قضائیه یا نامه را نخوانده اند یا اینكه نامه به دست وی نرسیده چراكه همچنان این شركت در حال پخش تبلیغات از صدا تعرفه تبلیغات در شبکه سه سیما است.
نكته قابل تامل این است كه حجت‌الاسلام شریعتی رئیس دادگستری خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار می‌گوید: من هیچ اطلاعی از این پرونده ندارم! ولی یك مقام عالی رتبه قضایی در خراسان رضوی در گفت‌وگو با روزنامه تابناك با تایید جزئیات گرد‌آوری شده توسط خبرنگار روزنامه گفت: بهتر است این موضوعات رسانه‌ای نشود زیرا پای 30 هزار سهام دار در میان است تعرفه تبلیغات در شبکه سه اگر احساس نا‌امنی در سرمایه خود را داشته باشند مشكلات زیادی رخ می‌دهد. وی افزود: البته آیت‌الله لاریجانی هم اقداماتی را انجام دادند تعرفه تبلیغات در شبکه سه نمی‌توان گفت ایشان ندیده‌اند. در مورد شهرداری مشهد هم باید بگویم آنها منافع خود را در نظر می‌گیرند. ولی در این پرونده یك سری اختلاف دیدگاه هم وجود دارد. برخی می‌گویند تبلیغات غیر‌قانونی نیست تعرفه تبلیغات در شبکه سه برخی هم می‌گویند غیرقانونی است.
ه گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در جزء 10 بند 7 قانون بودجه 92 آمده است: به‌ منظور ترویج فرهنگ مصرف کالاهای تولید داخل، سازمان صدا تعرفه تبلیغات در شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی ایران موظف است از محل منابع داخلی نسبت به تهیه برنامه‌های ویژه تعرفه تبلیغات در شبکه سه عمومی در جهت فرهنگ‌سازی مصرف کالای تولید داخلی حمایت از سرمایه تعرفه تبلیغات در شبکه سه اشتغال، اقدامات لازم معمول نماید تعرفه تبلیغات در شبکه سه نرخ تبلیغات موضوع این بند در سازمان صدا تعرفه تبلیغات در شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی ایران را نسبت به سال 1390 افزایش ندهد.
این در حالی است تعرفه تبلیغات در شبکه سه بر اساس گزارش جدید دیوان محاسبات مجلس، علیرغم پیگیری‌ها تعرفه تبلیغات در شبکه سه مکاتبات انجام شده، سازمان صدا تعرفه تبلیغات در شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی ایران اطلاعاتی در خصوص برنامه‌های ویژه برای ترویج فرهنگ مصرف کالاهای تولید داخل ارائه ننموده تعرفه تبلیغات در شبکه سه مبین عدم رعایت مفاد حکم بند (ز) ماده (23) قانون دیوان محاسبات کشور می‌باشد.
در محدوده رسیدگی‌ها تعرفه تبلیغات در شبکه سه اسناد تعرفه تبلیغات در شبکه سه مدارک ارائه شده از جمله ضوابط تعرفه تبلیغات در شبکه سه مقررات پذیرش تعرفه تبلیغات در شبکه سه پخش آگهی های رادیویی تعرفه تبلیغات در شبکه سه تلویزیونی سالهای 1390 تعرفه تبلیغات در شبکه سه 1391 تعرفه تبلیغات در شبکه سه همچنین گزارش مقایسه ای عملکرد سالانه سالهای 1390 تعرفه تبلیغات در شبکه سه 1391 مشخص گردید، نرخ پایه تبلیغات موضوع این جزء نسبت به سال 1390 افزایش نداشته است.
هر برنامه در رادیو تعرفه تبلیغات در شبکه سه تلویزیون دارای یک «طبقه» است تعرفه تبلیغات در شبکه سه هزینه تبلیغات نیز با توجه به همین طبقه در هر برنامه مشخص می‌شود. هزینه پیام‌های بازرگانی بر اساس قیمت پایه هر ثانیه در هر طبقه تعرفه تبلیغات در شبکه سه ضریب ماه‌های سال، مشخص می‌شود. مثلا در شبکه اول سیما، در مهر ۹۲، برنامه ساعت هفت صبح دارای طبقه ۲۰ است تعرفه تبلیغات در شبکه سه برنامه ترکیبی ساعت ۱۶:۴۵، دارای طبقه ۱۷ است.

یکی از چالش های مهم این روزهای صدا تعرفه تبلیغات در شبکه سه سیما، در خصوص شبکه هایی است تعرفه تبلیغات در شبکه سه به تازگی تاسیس شده اند. شبکه هایی تعرفه تبلیغات در شبکه سه به عقیده بسیاری از کارشناسان، تنها در خدمت توسعه کمی بوده تعرفه تبلیغات در شبکه سه از نظر توسعه کیفی برنامه ها، پیشرفت چندانی نداشته اند. هم اکنون سازمان صدا تعرفه تبلیغات در شبکه سه سیما دارای 21 شبکه تلویزیونی قابل دریافت از طریق سامانه دیجیتال است، اما برخی از این شبکه ها قوت تعرفه تبلیغات در شبکه سه قدرت لازم برای جذب مخاطب را ندارند. دلیلش هم مشخص است؛ اولین شاخصی تعرفه تبلیغات در شبکه سه به نهادها تعرفه تبلیغات در شبکه سه بنگاه های رسانه ای هویت می بخشد، محصولات تولیدی تعرفه تبلیغات در شبکه سه خاص آنهاست. بنابراین، شبکه ای تعرفه تبلیغات در شبکه سه همه وقتش را با برنامه تکراری تعرفه تبلیغات در شبکه سه یا ضعیف پر می کند، نمی تواند هویت یک شبکه واقعی را داشته باشد. تا زمانی تعرفه تبلیغات در شبکه سه صدا تعرفه تبلیغات در شبکه سه سیما به جای بالا بردن سطح کیفی تعرفه تبلیغات در شبکه سه کمی تولید در صدد بالا بردن تعداد شبکه ها باشد، بودجه ای را تعرفه تبلیغات در شبکه سه می تواند در راستای تولید خرج کند هدر می دهد، بدون اینکه بتواند چشمان مخاطب را از تماشای شبکه های بیگانه به سمت شبکه های داخلی بچرخاند.
به گفته علیرضا اسحاقی مدیر اداره تولید فیلمنامه صدا تعرفه تبلیغات در شبکه سه سیما، بخش عمده ای از بودجه سازمان صدا تعرفه تبلیغات در شبکه سه سیما توسط شبکه هایی بلعیده می شود تعرفه تبلیغات در شبکه سه ماهیت روشن تعرفه تبلیغات در شبکه سه شفافی ندارند تعرفه تبلیغات در شبکه سه باید هدف توجه به کیفیت باشد نه کمیت. اینکه تعداد زیادی شبکه داشته باشیم تعرفه تبلیغات در شبکه سه نتوانیم جذب مخاطب کنیم اتفاق خوبی نیست تعرفه تبلیغات در شبکه سه می توان با تعداد کمتری از این شبکه ها با پرداختن به روش های جذب مخاطب، بیننده را به تماشای تلویزیون بنشانیم.
هزینه اندک با استفاده از منابع آرشیوی
در سال های اخیر با رشد سریع تعرفه تبلیغات در شبکه سه بی رویه شبکه هایی مواجهیم تعرفه تبلیغات در شبکه سه نه تنها شبیه شبکه های پیشین با دستورالعمل مشخص تعرفه تبلیغات در شبکه سه با رویکرد تولید معرفی نشده اند، بلکه تنها تکرار کننده برنامه های تولیدی شبکه های غیردیجیتالی سیما هستند تعرفه تبلیغات در شبکه سه به گفته مسئولین صدا تعرفه تبلیغات در شبکه سه سیما در مقایسه با آنها ظاهرا با هزینه بسیار اندک راه اندازی می شوند. به گفته دکتر حسن خجسته، در آذرماه 92، شبکه‌های جدید‌، شبکه‌هایی بسیار کم هزینه هستند چون تامینی هستند، هزینه‌ای ندارند تعرفه تبلیغات در شبکه سه از منابع آرشیو‌ی استفاده می‌کنند.
این امر نشان می دهد تعرفه تبلیغات در شبکه سه یکی از دلایل اصلی عدم توجه به کیفیت برنامه ها در شبکه های جدید، مسائل مالی بوده تعرفه تبلیغات در شبکه سه تاکید بر کاهش هزینه ها، باعث استفاده از منابع آرشیوی تعرفه تبلیغات در شبکه سه تکراری شده است.
در این جا یک سوال پیش می آید تعرفه تبلیغات در شبکه سه آن این است تعرفه تبلیغات در شبکه سه آیا سازمان صدا تعرفه تبلیغات در شبکه سه سیما با مساله کمبود درآمد تعرفه تبلیغات در شبکه سه مدیریت درآمد مواجه است؟ برای پاسخ دادن به این سوال لازم است تعرفه تبلیغات در شبکه سه منابع مالی تعرفه تبلیغات در شبکه سه درآمد های صدا تعرفه تبلیغات در شبکه سه سیما را نیز مرور کنیم.
 برخی از شبکه های جدید صدا تعرفه تبلیغات در شبکه سه سیما، بدون برنامه ریزی های درست در زمینه های مالی، ایجاد شده اند تعرفه تبلیغات در شبکه سه در نتیجه به منظور کاهش هزینه ها، در دام برنامه های تکراری تعرفه تبلیغات در شبکه سه آرشیوی افتاده اند
درآمد ناشی از آگهی های تلویزیونی
طبق قانون ضوابط تعرفه تبلیغات در شبکه سه مقررات پذیرش تعرفه تبلیغات در شبکه سه پخش آگهی‌های رادیویی تعرفه تبلیغات در شبکه سه تلویزیونی تعرفه تبلیغات در شبکه سه در بهمن‌ماه سال گذشته توسط اداره کل بازرگانی سازمان صداوسیما ابلاغ شد تعرفه تبلیغات در شبکه سه از اول فروردین‌ماه امسال قابل اجرا بود، میزان هزینه آگهی‌های تلویزیونی حداقل هر ثانیه 75 هزار تومان تا حداکثر هر ثانیه سه میلیون تعرفه تبلیغات در شبکه سه 500 هزار تومان است.
اگر نرخ هر ثانیه 75 هزار تومان را تنها برای پنج شبکه تلویزیونی در نظر بگیریم یعنی تلویزیون حداقل ثانیه‌ای 375 هزار تومان تعرفه تبلیغات در شبکه سه ساعتی 1.3 میلیارد تومان به واسطه تبلیغاتش از این پنج شبکه درآمد دارد. آن وقت اگر قرار باشد تنها پنج ساعت در روز هم این شبکه‌ها آگهی داشته باشند، تلویزیون، روزانه بیش از 6.7 میلیارد تومان درآمد دارد. این رقم حاکی از درآمد حدود 2.5 هزار میلیارد تومان در سال است.
درآمد ناشی از تبلیغات رادیویی
در بخش تبلیغات رادیویی نیز درآمد ها از هر ثانیه 65 هزار تومان شروع ‌شده تعرفه تبلیغات در شبکه سه تا هر ثانیه یک میلیون تعرفه تبلیغات در شبکه سه 800 هزار تومان می‌رسد. اگر این نرخ را تنها برای پنج شبکه رادیویی در نظر بگیریم یعنی رادیو حداقل ثانیه‌ای 325 هزار تومان تعرفه تبلیغات در شبکه سه ساعتی 1.1 میلیارد تومان درآمد دارد..

کانون اندیشه پارسی

آنالایزر کرونوس - آژانس تبلیغاتی اندیشه پارسی

تعرفه تبلیغ در صدا و سیما

کانون تبلیغاتی اندیشه پارسی ما با توجه به هدف گذاری های مختلفی تبلیغات انجام می دهیم و بررسی اقتصادی امور تبلیغاتی یک امر مهم و بدیهی است. لذا ما با بررسی آماری مخاطبین برنامه های تلویزیونی، هدف گذاری تبلیغاتی و نرخ تعرفه های مصوب پیام های بازرگانی هزینه ها را بررسی می کنیم تا بتوانیم یک تبلیغات موفق را انجام دهیم. با توجه به پیچیده بودن محاسبات تعرفه های پخش تلویزیونی این بررسی چند جانبه، مبحثی زمان بر و دقیق است. برای مثال جدول زیر تعرفه های پایه و تعرفه های محاسبه شده ی یک نمونه ی خاص را نشان می دهد.

تعرفه تبلیغات تلویزیونتعرفه تبلیغات رادیو

کرونوس همانطور که می دانید تبلیغات موفق به دانسته های اولیه ی زیادی نیاز دارد و شامل تعرفه ها، شرایط، میزان بودجه، آمار مخاطبین و بازار هدف و غیره.
از آنجا که این بررسی چند بعدی کاری بس دقیق و با ظرافت خاص است، لذا کانون اندیشه ی پارسی با تهیه و تدوین یک سیستم هوشمند در ایران توانسته گامی نوین در این عرصه بر دارد. کانون اندیشه ی پارسی  سامانه ی هوشمند کرونوس را برای بررسی آماری و چند بعدی تعرفه ها تهیه و تدوین نموده است که در آن شما می توانید این عملیات پیچیده را کاملا هوشمندانه و سیستماتیک انجام دهید.
برای استفاده و آشنایی با سامانه ی کرونوس بر روی لینک زیر کلیک کنید:
آنلایزر کرونوس: موتور هوشمند محاسبه و آنالیز تعرفه تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما
همچنین می توانید فیلم آموزشی نحوه استفاده از سامانه کرونوس را در اینجا ببینید:
آموزش آنلایزر کرونوس

کانون اندیشه پارسی