شبکه های تلویزیونی


شبکه جام نیز در میان این شبکه‌ها با 13 درصد در کل کشور شبکه های تلویزیونی 16 درصد در کل تهران پایین‌ترین میزان بیننده را در کشور دارد.
یک شبکه ماهواره ای پیشتاز جذب مخاطب است
به گزارش خبرنگار رادیو شبکه های تلویزیونی تلویزیون راساس آخرین نظرسنجی شبکه های تلویزیونی یک موسسه معتبر شبکه های تلویزیونی شهروندان تهرانی به عمل آورده است بیش شبکه های تلویزیونی نیمی شبکه های تلویزیونی پاسخگویان ( 54.2 درصد) در هر روز بیشتر شبکه های تلویزیونی دو ساعت بیننده برنامه‌های شبکه آی فیلم بوده‌اند.
اکثریت پاسخگویان یعنی (63 درصد) تماشای سرالا‌ها شبکه های تلویزیونی (34.9 درصد) شبکه های تلویزیونی آنها دیدن فیلم‌های سینمایی شبکه را ترجیح داده‌اند درحالی شبکه های تلویزیونی (1.4 درصد ) شبکه های تلویزیونی پاسخگویان ، مشاهده میان‌برنامه‌ها شبکه های تلویزیونی (0.7 درصد) باقیمانده هم مشاهده آگهی‌های بازرگانی را ترجیح‌ داده‌اند.
در یکی شبکه های تلویزیونی مهمترین سوالات این نظر سنجی شبکه های تلویزیونی تهرانی‌ها سوال شده است شبکه های تلویزیونی «به نظر شما عموم مردم بیشتر شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان خارجی را می ‌بینند یا شبکه iFilm را؟» شبکه های تلویزیونی 31.7 درصد شبکه های تلویزیونی شرکت کنندگان در این نظرسنجی، اظهار داشته‌اند شبکه های تلویزیونی «برایشان مشخص نیست شبکه های تلویزیونی مردم مشاهده‌ کدامیک را بیشتر ترجیح می‌دهند».
از طرف دیگر 16.1 درصد پاسخگویان گفته‌اند مردم بیشتر ترجیح می ‌دهند شبکه آی فیلم را ببینند شبکه های تلویزیونی 13.5 درصد پاسخگویان نیز اعلام کرده‌اند شبکه های تلویزیونی هم شبکه آی فیلم شبکه های تلویزیونی هم شبکه‌‌های ماهواره‌ای فارسی زبان خارجی را می ‌بینند. 38.7 درصد پاسخگویان نیز گفته‌اند مردم بیشتر ترجیح می ‌دهند شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان خارجی را ببینند.
به عبارت واضح تر حدود یک سوم پاسخگویان (29.6 درصد) گفته‌اند ازطریق ماهواره ، شبکه‌ iFilm را می ببینند. ضمن این شبکه های تلویزیونی حدود یک سوم پاسخگویان (31.7 درصد ) گفته‌اند مشخص نیست مردم کدام شبکه را می بینند شبکه های تلویزیونی این امکان وجود دارد شبکه های تلویزیونی درصدی شبکه های تلویزیونی آنها هم بیننده شبکه iFilm باشند.
همچنین براساس این نظرسنجی شبکه های تلویزیونی به شیوه علمی شبکه های تلویزیونی شهروندان تهرانی به عمل آمده است، 77.3 درصد شبکه های تلویزیونی بینندگان تهرانی ، هر هفته چندروز به تماشای این شبکه می نشینند شبکه های تلویزیونی 22.7 درصد هم اعلام کرده اند شبکه های تلویزیونی هفته‌ای یکبار برنامه‌های این شبکه را می‌بینند. تقرببا 80 درصد شبکه های تلویزیونی بینندگان تهرانی شبکه آی فیلم را با گیرنده دیجیتال (ست‌تاپ‌‌باکس) می‌بینند شبکه های تلویزیونی 20 درصد گفته‌اند شبکه های تلویزیونی برنامه‌هایش را شبکه های تلویزیونی طریق ماهواره مشاهده می‌کنند.
نیمی شبکه های تلویزیونی پاسخگویان (49.7 درصد) رتبه شبکه iFilm را درمیان همه شبکه ها شبکه های تلویزیونی نظر مردم تهران اول شبکه های تلویزیونی دوم ارزیابی کرده‌اند. همچنین ( 21.7 درصد) شبکه های تلویزیونی پاسخگویان نیز گفته‌اند « برای آنها تعیین رتبه شبکه iFilm در بین سایر شبکه ها مشخص نیست » ( 28.6 درصد) نیز شبکه آی فیلم را در جایگاه سوم وچهارم شبکه های تلویزیونی میان شبکه‌های مورد علاقه شان اعلام کرده‌اند.
تحلیل نتایج حاصل شبکه های تلویزیونی این نظر سنجی حاکی شبکه های تلویزیونی آن است شبکه های تلویزیونی نسبت به سال گذشته، تعداد بینندگان شبکه iFilm درمیان تهرانی‌ها افزایش ‌یافته است شبکه های تلویزیونی این شبکه علی‌رغم حضور رقبای جدید، توانسته است بینندگان خود را نسبت به سال گذشته افزایش دهد.
همچنین شبکه های تلویزیونی نظر ترجیح بین شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان خارجی شبکه های تلویزیونی شبکه iFilm، تغییر معنی‌داری در رفتار جامعه رخ ‌داده است. با بررسی بیشتر مقادیر مشاهده‌شده شبکه های تلویزیونی مورد انتظار مشخص می‌شود شبکه های تلویزیونی شبکه های تلویزیونی یک‌ سو تعداد افرادی شبکه های تلویزیونی بیشتر بیننده شبکه‌هاه ماهواره‌ای فارسی‌زبان خارجی بوده‌اند کاهش‌یافته است.
از سوی دیگر تعداد افرادی شبکه های تلویزیونی بیننده هر دو مورد بوده‌اند یا اینکه بیشتر شبکه iFilm را می‌دیده‌اند، افزایش قابل ‌توجهی داشته است. این نکته حکایت شبکه های تلویزیونی برنامه‌ریزی مناسب در جهت کاهش ضریب نفوذ ماهواره در جامعه شبکه های تلویزیونی جذب بخشی شبکه های تلویزیونی مخاطبان آن به سمت شبکه iFilm دارد
حساب کنید:
 در کدام یک شبکه های تلویزیونی شب های هفته، بیشترین تعداد مخاطبین، محبوب ترین نمایش تلویزیونی ساعت 10 شب را تماشا می کنند؟
راهنمایی:
نسبت S/R × 100 بیانگر تعداد افراد دارای تلویزیون است شبکه های تلویزیونی نمایش به خصوصی در زمان به خصوصی تماشا می کنند. چگونه می توان با استفاده شبکه های تلویزیونی اطلاعات جدول زیر، درصد افرادی را تعیین کرد شبکه های تلویزیونی در یک شب به خصوص تلویزیون تماشا می کنند؟
عمل مقایسه، مستلزم استفاده شبکه های تلویزیونی تعاریف دقیق شبکه های تلویزیونی کاربرد ریاضیات است.
مأموران شرکت بیمه، با عمل مقایسه، نرخ های بیمه را تعیین می کنند. زیست شناسان شبکه های تلویزیونی این روش برای مقایسه گونه های مختلف در نواحی گوناگون شبکه های تلویزیونی باستان شناسان برای تخمین قدمت مصنوعات یافت شده، استفاده می نمایند.
پاسخ:
یکشنبه شب.

کانون اندیشه پارسی

آنالایزر کرونوس - آژانس تبلیغاتی اندیشه پارسی

آمار بینندگان برنامه های تلویزیونی صدا و سیما

کرونوس بررسی آماری بینندگان تلویزیون و دانستن آمار برنامه های مختلف اعم از سریال ها، سریال های خارجی و... عاملی موثر در بررسی اولیه مشاور تبلیغات تلویزیونی است  با توجه به این آمار است که ما می توانیم با استفاده از جدول برنامه های شبکه های صدا و سیما و شرایط مشتری، لیست برنامه های پیشنهادی مناسب را آماده نماییم.


کانون تبلیغاتی اندیشه ی پارسی برای سهولت اطلاع رسانی و مشاوره ی رایگان، سامانه ی هوشمندی به نام  کرونوس را طرح ریزی و تدوین کرده است که با بررسی آماری بینندگان و تعرفه ها می تواند اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهد. برای آشنایی و استفاده از سامانه ی کرونوس به لینک زیر مراجعه کنید:
برای استفاده و آشنایی با سامانه ی کرونوس بر روی لینک زیر کلیک کنید:
آنلایزر کرونوس: موتور هوشمند محاسبه و آنالیز تعرفه تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما
همچنین می توانید فیلم آموزشی نحوه استفاده از سامانه کرونوس را در اینجا ببینید:
آموزش آنلایزر کرونوس

کانون اندیشه پارسی