جدول پخش شبکه های صدا و سیما


تبلیغات اینترنتی، در ابتدای راه
امروزه تبلیغات جدول پخش شبکه های صدا و سیما روش‌های گوناگونی توسط رادیو، تلویزیون، روزنامه‌‌ها، مجلات، در سطح شهرها بر بیلبوردها و... صورت می‌گیرد؛ اما در این بین یكی دیگر جدول پخش شبکه های صدا و سیما روش‌هایی كه هزینه كمتر جدول پخش شبکه های صدا و سیما تاثیرگذاری بیشتری نسبت به سایر روش‌ها دارد، تبلیغات جدول پخش شبکه های صدا و سیما طریق اینترنت یا همان تبلیغات آنلاین است. روشی كه سال‌ها است بسیاری جدول پخش شبکه های صدا و سیما كشورهای بزرگ دنیا به آن روی آورده‌اند جدول پخش شبکه های صدا و سیما جدول پخش شبکه های صدا و سیما طریق آن كسب درآمد می‌كنند. این در حالی است كه این روش مثل هزاران روش دیگر هنوز در كشور ما فراگیر نشده جدول پخش شبکه های صدا و سیما به نوعی اكثر افراد جامعه با این نوع تبلیغات بیگانه هستند جدول پخش شبکه های صدا و سیما همچنان جدول پخش شبکه های صدا و سیما همان بازاریابی سنتی برای ارائه محصولات به مشتریان استفاده می‌شود.
امیر بختائی، کارشناس حوزه تبلیغات اینترنتی، علت اصلی عدم رشد تبلیغات اینترنتی در کشور را به پایین بودن حاشیه سود این حوزه برای کارفرمایان می‌داند جدول پخش شبکه های صدا و سیما می‌افزاید:‌ «وضعیت بازار تبلیغات اینترنتی در ایران نسبت به سال‌های گذشته وضعیت بهتری پیدا کرده است، اما به طور کلی سهم ایران جدول پخش شبکه های صدا و سیما بازار پر سود بسیار اندک است جدول پخش شبکه های صدا و سیما علت اصلی آن هم این است جدول پخش شبکه های صدا و سیما شرکت‌های تبلیغاتی به خاطر پایین بودن حاشیه سود این بازار، تبلیغات توسط این رسانه را به کارفرمایان خود پیشنهاد نمی‌دهند جدول پخش شبکه های صدا و سیما در واقع این شرکت‌های تبلیغاتی قدمی برای تبلیغات در این حوزه جدول پخش شبکه های صدا و سیما جذب مخاطب برنداشته‌اند.» وی در ادامه می‌گوید:‌ «علاوه بر نبود زیرساخت های لازم جدول پخش شبکه های صدا و سیما جمله سرعت اینترنت کافی، بسیاری جدول پخش شبکه های صدا و سیما سایت‌ها، این گونه تبلیغات را وارد مدل تجاری خود نکرده؛ چرا جدول پخش شبکه های صدا و سیما فکر می‌کنند نمی‌توانند جدول پخش شبکه های صدا و سیما این طریق کسب درآمد کنند جدول پخش شبکه های صدا و سیما آن دسته جدول پخش شبکه های صدا و سیما سایت‌هایی هم جدول پخش شبکه های صدا و سیما به تبلیغات اینترنتی توجه نشان داده‌اند به خاطر فراهم نکردن محتوایی خاص نتوانسته‌اند کاربران زیادی را به خود جذب کنند در نتیجه شرکت‌ها جدول پخش شبکه های صدا و سیما مدیران با دیدن این شرایط به تبلیغات جدول پخش شبکه های صدا و سیما روش اینترنتی چندان روی خوش نشان نمی‌دهند.
به باور بسیاری جدول پخش شبکه های صدا و سیما کارشناسان جدول پخش شبکه های صدا و سیما فعالان این حوزه، در حال حاضر بازار تبلیغات اینترنتی در ایران یك بازار بزرگ جدول پخش شبکه های صدا و سیما گسترده نیست جدول پخش شبکه های صدا و سیما برخلاف كشورهای دیگر كه تبلیغات اینترنتی در واقع محور اساسی فعالیت بسیاری جدول پخش شبکه های صدا و سیما شركت‌های بزرگ دنیا همچون گوگل جدول پخش شبکه های صدا و سیما یاهو جدول پخش شبکه های صدا و سیما سرویس‌های آنلاین است در ایران تنها دو الی سه سرویس‌دهنده هستند كه می‌توانند درآمد جزئی را جدول پخش شبکه های صدا و سیما طریق تبلیغات اینترنتی به دست بیاورند كه آن هم در مقابل بازدیدكنندگان زیاد آن سرویس‌دهنده‌ها درآمد چندانی به حساب نمی‌آید. مدیر یک شرکت فعال در حوزه تبلیغات اینترنتی، حجم بازار تبلیغات اینترنتی را دو میلیارد تومان می‌داند جدول پخش شبکه های صدا و سیما در واقع به همان روش سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. وی در توضیح اظهار می‌دارد جدول پخش شبکه های صدا و سیما روش تبلیغات اینترنتی کشور به همان روش سنتی صورت می‌گیرد؛ یعنی شرکت‌ها جدول پخش شبکه های صدا و سیما همان روش‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند جدول پخش شبکه های صدا و سیما مطبوعات، رادیو جدول پخش شبکه های صدا و سیما تلویزیون جدول پخش شبکه های صدا و سیما آن استفاده می‌کنند. یکی جدول پخش شبکه های صدا و سیما ویژگی‌های تبلیغات آنلاین ایجاد رابطه تعاملی با کاربران است، یعنی درگیر کردن کاربر، کلیک روی تبلیغ، جست‌وجو جدول پخش شبکه های صدا و سیما در نهایت اقدام به خرید، اما در تبلیغات آنلاین ما این اتفاق به هیچ وجه رخ نمی‌دهد؛ چرا جدول پخش شبکه های صدا و سیما کاربر اگر به تبلیغات به نمایش در آمده در یک سایت جذب شود جدول پخش شبکه های صدا و سیما بخواهد آن را خریداری کند به جای راهنمایی به قسمت خرید به خود شرکت اتصال پیدا می‌کند.
تبلیغات اینترنتی مدل‌ها جدول پخش شبکه های صدا و سیما روش‌های گوناگونی دارد جدول پخش شبکه های صدا و سیما جدول پخش شبکه های صدا و سیما میان آن‌ها می‌توان به بنر(ثابت، انیمیشنی، تعاملی)، بنرهای دارای غنای رسانه‌ای، نام‌های تجاری جدول پخش شبکه های صدا و سیما تبلیغات مبتنی بر بازی اشاره کرد؛ اما تنها روش معمولی جدول پخش شبکه های صدا و سیما در ایران استفاده می‌شود بنر‌های تبلیغاتی هستند جدول پخش شبکه های صدا و سیما عموما ایستا است. میثاق نیکو، مسوول رسانه‌های شرکت تبلیغاتی اشاره، در این خصوص می‌گوید: ‌«در ایران فضایی را به صورت ثابت به شرکت تبلیغ کننده به فروش می‌رسانند جدول پخش شبکه های صدا و سیما این روش تضمین نمی‌کند جدول پخش شبکه های صدا و سیما کاربر به هر قسمتی جدول پخش شبکه های صدا و سیما سایت رفت این تبلیغ را ببینید. در حالی جدول پخش شبکه های صدا و سیما تبلیغ اینترنتی باید پویا جدول پخش شبکه های صدا و سیما برنامه ریزی شده باشد، یعنی به صورت هوشمند برنامه ریزی کند جدول پخش شبکه های صدا و سیما وقتی کاربر به یک سایت سر زد، تبلیغی را برای او به نمایش بگذارد؛ اما اگر همان کاربران برای بار سوم به سایت سر زد، تبلیغ متفاوتی را به او نشان دهد. در واقع تبلیغ آنلاین یعنی هوشمند عمل کردن جدول پخش شبکه های صدا و سیما شناسایی مخاطب جدول پخش شبکه های صدا و سیما این در حالی است جدول پخش شبکه های صدا و سیما تبلیغات اینترنتی در ایران به هیچ وجه این شرایط را برای کارفرما یا شرکت تبلیغ کننده فراهم نمی‌کند.»
به باور وی، تبلیغات آنلاین برعکس مطبوعات، رادیو جدول پخش شبکه های صدا و سیما تلویزیون جدول پخش شبکه های صدا و سیما تبلیغات به نوعی شلیک در تاریکی است، شلیک در روز جدول پخش شبکه های صدا و سیما با اسلحه شکاری است؛ چرا جدول پخش شبکه های صدا و سیما به طور دقیق جدول پخش شبکه های صدا و سیما هوشمند می‌تواند کاربر را شناسایی جدول پخش شبکه های صدا و سیما او را تا مرحله خرید راهنمایی کند.
فقدان آمار جدول پخش شبکه های صدا و سیما فعالیت‌های تحقیقاتی
یکی دیگر جدول پخش شبکه های صدا و سیما معضلات بازارتبلیغات اینترنتی، نبود آمار جدول پخش شبکه های صدا و سیما ارقام دقیق مربوط به حجم تبلیغات در این حوزه است. به طوری جدول پخش شبکه های صدا و سیما مهدی سرامی، معاون مرکز توسعه فناوری اطلاعات جدول پخش شبکه های صدا و سیما رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد، در این رابطه گفته است جدول پخش شبکه های صدا و سیما به دلیل اینکه سامانه‌ای برای ثبت آمار تبلیغات در فضای اینترنت وجود ندارد، متعاقبا آمار رسمی جدول پخش شبکه های صدا و سیما اینکه تا کنون چه میزان هزینه صرف تبلیغات در رسانه‌های دیجیتال شده نیز در دست نیست؛ اما برآوردها نشان می‌دهد، گردش مالی قابل توجهی جدول پخش شبکه های صدا و سیما تبلیغات در فضای مجازی وجود دارد.
امیر بختائی، در خصوص میزان آمار هزینه صرف شده در تبلیغات اینترنتی کشور می‌گوید: ‌«‌این حوزه نیز همچون حوزه‌های دیگر دارای یک آمار رسمی جدول پخش شبکه های صدا و سیما قابل استناد نیست، اما آنچه جدول پخش شبکه های صدا و سیما برای یک شرکت تبلیغ کننده مهم است، میزان هزینه‌ها نیست، بلکه برای او آمار تبلیغش مهم جدول پخش شبکه های صدا و سیما حیاتی است. یعنی اینکه مشخص شود جدول پخش شبکه های صدا و سیما چه تعداد کاربر اینترنت تبلیغ او را دیده، چند ثانیه روی او تمرکز جدول پخش شبکه های صدا و سیما فکر کرده جدول پخش شبکه های صدا و سیما در نهایت چه تعداد اقدام به خرید کرده‌اند جدول پخش شبکه های صدا و سیما این در حالی است جدول پخش شبکه های صدا و سیما با توجه به راحت بودن به دست آوردن این آمارها هنوز هیچ آماری در این خصوص در اختیار شرکت‌ها قرار نمی‌گیرد.»
در همین خصوص میثاق نیکو به نرم‌افزارهایی اشاره می‌کند جدول پخش شبکه های صدا و سیما می‌توان جدول پخش شبکه های صدا و سیما طریق آن میزان دقیق استفاده کاربران جدول پخش شبکه های صدا و سیما تبلیغات اینترنتی را نشان داد؛ اما این در حالی است جدول پخش شبکه های صدا و سیما صاحبان جدول پخش شبکه های صدا و سیما مدیران به دلیل عدم آگاهی جدول پخش شبکه های صدا و سیما این نرم‌افزار جدول پخش شبکه های صدا و سیما هزینه‌های احتمالی، جدول پخش شبکه های صدا و سیما آن استفاده نمی‌کنند.
به باور اکثر فعالان جدول پخش شبکه های صدا و سیما کارشناسان، فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم، سرعت پایین جدول پخش شبکه های صدا و سیما قیمت بالای اینترنت، نبود شرکت‌های بزرگ جدول پخش شبکه های صدا و سیما بین‌المللی برای ایجاد رقابت، عدم انجام کارهای تحقیقاتی در این حوزه، عدم آشنایی مدیران شرکت‌ها با مزیت‌های تبلیغات اینترنتی و... همه جدول پخش شبکه های صدا و سیما همه جدول پخش شبکه های صدا و سیما جمله دلایلی هستند جدول پخش شبکه های صدا و سیما باعث شده تبلیغات اینترنتی جدول پخش شبکه های صدا و سیما به طور کل تبلیغات آنلاین در کشور به رشد قابل توجهی نرسد. به اعتقاد کارشناسان، یکی جدول پخش شبکه های صدا و سیما گروه‌هایی جدول پخش شبکه های صدا و سیما می‌تواند این گره کور افتاده در این بازار را باز کند، شرکت‌های تبلیغاتی هستند؛ چرا جدول پخش شبکه های صدا و سیما بسیاری جدول پخش شبکه های صدا و سیما شرکت‌ها برای تبلیغات خود به این شرکت‌ها مراجعه می‌کنند جدول پخش شبکه های صدا و سیما آنها هستند جدول پخش شبکه های صدا و سیما تشخیص می‌دهند یک تبلیغ در چه رسانه‌ای کار شود. به باور این گروه این شرکت‌ها با استفاده جدول پخش شبکه های صدا و سیما تجارب کشور‌های دیگر، استخدام افراد تخصصی جدول پخش شبکه های صدا و سیما آموزش دیده می‌توانند مزیت‌های تبلیغات اینترنتی را به شرکت‌ها نشان دهند جدول پخش شبکه های صدا و سیما جدول پخش شبکه های صدا و سیما این طریق سود قابل توجهی را نیز کسب کنند

کانون اندیشه پارسی

آنالایزر کرونوس - آژانس تبلیغاتی اندیشه پارسی

آمار بینندگان برنامه های تلویزیونی صدا و سیما

کرونوس بررسی آماری بینندگان تلویزیون و دانستن آمار برنامه های مختلف اعم از سریال ها، سریال های خارجی و... عاملی موثر در بررسی اولیه مشاور تبلیغات تلویزیونی است  با توجه به این آمار است که ما می توانیم با استفاده از جدول برنامه های شبکه های صدا و سیما و شرایط مشتری، لیست برنامه های پیشنهادی مناسب را آماده نماییم.


کانون تبلیغاتی اندیشه ی پارسی برای سهولت اطلاع رسانی و مشاوره ی رایگان، سامانه ی هوشمندی به نام  کرونوس را طرح ریزی و تدوین کرده است که با بررسی آماری بینندگان و تعرفه ها می تواند اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهد. برای آشنایی و استفاده از سامانه ی کرونوس به لینک زیر مراجعه کنید:
برای استفاده و آشنایی با سامانه ی کرونوس بر روی لینک زیر کلیک کنید:
آنلایزر کرونوس: موتور هوشمند محاسبه و آنالیز تعرفه تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما
همچنین می توانید فیلم آموزشی نحوه استفاده از سامانه کرونوس را در اینجا ببینید:
آموزش آنلایزر کرونوس

کانون اندیشه پارسی